2016: עלייה של 150% בהונאה ברשתות החברתיות
דו"ח שנתי מגלה כי רוב מתקפות הפישיניג דרך הדואר האלקטרוני מתבצעות בימי חמישי. ולמה אתם עדיין לוחצים על הודעות לא מוכרות?
היקף ההונאות ברשתות החברתיות עלה ב-150% בשנת 2016, כך מתברר ממחקר חדש של חברת הסייבר העולמית ProofPoint. מדובר בעיקר במתקפות העושות שימוש בהונאה באמצעות התחזות לפרופיל או ארגון מוכר וזאת כדי להפיל בפח גולשים תמימים. עוד מתברר כי ימי חמישי הם הימים המועדים ביותר להפצת מתקפות באמצעות הדואר האלקטרוני.מדובר בגידול של כ-38% לעומת כל יום אחר. מתקפות כופר נשלחות יותר בין הימים שלישי וחמישי. בימי רביעי ניתן לצפות ליותר מתקפות טרויאנים בנקאיים. מתקפות העושות שימוש בקמפיינים צרכניים נשלחות בימי חמישי ושישי ומתקפות Keyloggers ו-Backdoors מעדיפות את ימי שני. עוד מתברר כי התוקפים למדו את הרגלי השימוש בדוא"ל ומכוונים את מרבית המתקפות לעד 4-5 שעות לאחר תחילת יום העבודה.

עמוד הונאה בפייסבוק שמתחזה לאתר מכירת כרטיסים
יח''צ
עלייה במתקפות דרך הדואר
המגמה הבולטת והעיקרית בדו"ח של החברה, היא העלאה במתקפות הפשיעה ברשת העושות שימוש בשיתוף פעולה ידני של המשתמשים. בשנת 2015 נפח מתקפות הפשיעה על דוא"ל עמד על 1% בלבד, אולם בסוף שנת 2016 הוא כבר הגיע ל-42%.
תמיד יהיה מי שילחץ
90% ממקבלי הודעות דוא"ל הכוללות מתקפה שבה לוחצים ופותחים את ההודעה – עושים זאת בתוך 24 שעות מרגע שליחתה. 50% מקליקים עליה בתוך שעה מקבלתה. מרבית ההקלקות מתבצעות במהלך השעות 08:00-13:00.
יותר מ-90% מההודעות הזדוניות שכללו כתובות אתרים מעורפלות הובילו את המשתמשים לאתרים מתחזים. 99% מההודעות הזדוניות בתחום ההונאות הפיננסיות בוצעו באמצעות הקלקות אנושיות במקום המאמץ בניצול לרעה של תוכנות קיימות. לתוקפים קל הרבה יותר לממש מתקפות באמצעות לינקים ב- Google drive לעומת Apple. מחצית מהמתקפות מתבצעות על מכשירים שאינם מוגנים במסגרת פעילות המניעה וההגנה הארגונית של החברה שנפגעה. 42% מההקלקות האנושיות מבוצעות במכשירים סלולריים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg