ראשי > ניו אייג' > פותחים ראש > כתבה
בארכיון האתר
אגן הברבורים
בסופ"ש הקרוב יתקיים פסטיבל ריקודי הבטן "מלכה במדבר". מירי אלון ושלי אלאלוף מבסוטות להסביר מה הקשר בין תנועה למיניות ובין עינטוזים למדיטציה
לכתבה הקודמת דפדף בניו אייג' לכתבה הבאה
אילה מנץ
21/9/2005 11:40
"לפני 20 שנה בנות פחדו לבוא אלי ללמוד ריקודי בטן", מספרת מירי אלון, מורה לריקודי בטן ומאסטרית בזכות עצמה. "נשים היו באות אלי בסתר, מתחמקות מהבעלים ומבני המשפחה. מדהים איזו כברת דרך עברנו
מאז. הריקוד האוריינטלי יצא ממרתפי הפאבים החשוכים ועבר לבמות, לחתונות, למאות חוגים ושיעורים בכל הארץ. לא משנה כמה ניסו לחנוק אותו, מעמדו צמח והתעצם. אם את שואלת אותי, אני מבסוטה".

מבסוטה?
"בדיוק. תכתבי: מאוד מאוד מבסוטה. פסטיבל שלם שכולו מוקדש לריקודי בטן -  זה ממלא אותי באושר. הפסטיבל הזה מציין את הדרך הארוכה שעבר הריקוד המזרחי, אלחמדולילה".
טנטרה, מיניות, אושר ושפיות
אלון, המלמדת מזה 25 שנים בארץ ובחו"ל מה שהיא מכנה "הבעה במחול אוריינטלי, תוך מתן מרחב אינדיבידואלי לאדם להתחבר לעצמו בצורה אותנטית", היא אחת מעשר המורות שיגיעו ביום חמישי לבית ההארחה הרוחני שיטים בחבל אילות שבנגב לקחת חלק בפסטיבל ריקודי הבטן "מלכה במדבר" - שלושה ימים של שיעורים, סדנאות, הופעות וחאפלות. המארגנים מצפים לכ-300 משתתפות ומשתתפים, רקדניות מקצועיות, חובבות, מתחילות ואפילו גברים.

"תנועה היא שפה אותנטית ללא מילים, אדם רוקד לאלוהים", אומרת מירי אלון. "הריקוד מאפשר לך להמציא את עצמך, להוליד את עצמך.

אלאלוף: "בחיי האישים ובשיעורים שאני מלמדת הריקוד הוא כלי טיפולי שמאפשר לנשים לגעת ולשחרר כאבים וטראומות מיניות שהן נפגעו מהם במהלך חייהן; לפתוח את האגן, לזהות ולחוש את האנרגיה המינית הנשית ולתעל אותה במעלה הגוף והצ'אקרות. ריקוד הבטן אינו נטול מיניות כפי שנטען בניסיון לשפר את התדמית הנמוכה שדבקה בו. להפך. לתפישתי, הוא דווקא מאפשר למיניות להפוך למקודשת - לכן זו אומנות גבוהה לא פחות מכל אומנות אחרת; עבודה טנטרית לכל דבר.
"רוב המרכזים בעולם הרוחני מתעלמים מהמיניות, מדחיקים אותה, מתייחסים אליה כאל נחותה. אני בתחום כבר עשר שנים, מתרגשת לראות שהיום יש יותר כבוד לאנרגיה מינית בכלל ולאנרגיה נשית שהודחקה בפרט. החושניות והמיניות של האישה הרוקדת אינם מורידים מערכה. כיום יש מקום למיניות ולעוצמה המעגלית. הריקוד מזכיר לאישה את האיכות הנשית האבודה שלה".
שלי אלאלוף. עבודה טנטרית לכל דבר
יפה, אסתטית, חושנית ומפתה
לא רק נשים מוזמנות ל"מלכה במדבר". בשנים האחרונות החלו להיראות בסטודיו לריקודי בטן גם אנשים ממין זכר. באשרם מקווים שאם לא הסדנאות עצמן ימשכו את הגברים טורניר שש-בש, שיעורי תיפוף וכמובן - אחוזן הגבוה של נשים משוחררות אגן.

"אני שמחה שגברים מגיעים ללמוד אצלי, לפתח את הצד הנשי שלהם - את הרכות, הזרימה, חופש התנועה והמעבר", אומרת אלון. "התרבות המערבית לא מאפשרת לגברים חופש תנועה. בריקודי בטן נקודת הכובד היא האימפרוביזציה, שהיא המפתח לשחרור ולהבעת העוצמה הרגשית".

"בריקוד אני חווה את הלגיטימציה להביע כל רגש - גם רגשות שנחשבים שלילים, כמו כעס, פחד, עצב ובדידות", אומרת אלאלוף. "פעם האמינו שרקדנית בטן צריכה להיות יפה אסתטית, חושנית, מפתה והיתולית. אני מוותרת על הצורך להתחנחן ולמצוא חן לטובת יכולת אמיתית להביע באומץ כל מה שקורה בחיים שלי. עבורי, זו התרופה האמיתית הטמונה בריקודי הבטן. השאיפה שלי היא לעבור ממקום שבו הריקוד הוא דבר שמהותו היתולית ואסתטית, למקום דרכו אני יכולה להביע הכול - בתנאי שהוא אמיתי, עמוק וכנה".
לפגוש, ללמוד, לאהוב ולשמוח
בפסטיבל שיתקיים בסופ"ש תעביר אלאלוף בין השאר סדנת אימפרוביזציה והבעה רגשית, שמהותה לאפשר לכל רקדנית לספר את הסיפור האישי שלה. "האמת היא שהכל תלוי בדינמיקה הקבוצתית ובמה שיוליד הרגע", היא אומרת. "אני נותנת לקבוצה להוביל אותי".

גם מירי אלון זורמת בנחת. "בתוכניה רשמתי למשתתפות שיביאו איתן את רוח החקירה הנצחית שבתוכן". אני באה מוכנה ומזומנה, לפגוש, ללמד, לאהוב ולשמוח".

הליין אפ בפסטיבל עשיר: שיעורים של עשר המורות (אלון, אלאלוף, אלינה, פיפי נס, סיגל זיו, הילה ברנס, אורלי ארושס, אורלי פורטל, נטלי דביר ויעל לילה, שגם הפיקה את הפסטיבל) בכל הרמות והסגנונות (טורקי, מצרי, לבנוני, מרוקאי, צועני, פרסי, בלאדי ועוד), מדיטציות עם חברי האשרם, שיעורי יוגה, הרצאות, הופעות, חגיגות, תופים, מחולות רעש וצלצולים.

פרטים נוספים תמצאו
כאן

ל
פורום ריקודי בטן ב-nrg
חדשות
פותחים ראש
מדיטציה
בודהיזם
אומנות לחימה
הספרייה
אסטרולוגיה
  מדד הגולשים
תשתחרר, בנאדם
                  40.86%
אני הוא זה
                  9.68%
האיש שפתח את הדלת
                  5.38%
עוד...

פותחים ראש
אימה ופחד: כך המוח מונע מאיתנו לעשות מדיטציה  
האל שבאל.אס.די  
על תפיסת הזמן של ספר ויקרא: פרשת שבוע