 |
"למרות שההבדלים בין הגילאים הולכים ומצטמצמים וקשה יותר להבחין בין דור ההורים לבין דור הילדים, לא ניתן להגדיר את הילדים והנוער כ'מבוגרים קטנים' ולפנות באותם מסרים פרסומיים הן לילדים והן להוריהם. ילדים ובני נוער מהווים קהל יעד ייחודי המחייב הן את המשווק והן את המפרסם להתייחסות בלעדית ומתאימה", כך אומרת טלי תאני-הררי, דוקטורנטית ומרצה באוניברסיטת בר-אילן, לקראת יום עיון על ילדים ובני נוער כצרכנים, שיקיים המרכז הישראלי לניהול (המי"ל). לדברי תאני-הררי, מחקר בנושא קובע חד-משמעית, כי ילדים ובני נוער מהווים קבוצה נפרדת וייחודית מבחינת תהליכי עיבוד המידע הפרסומי. לכן, האבחנה הקלאסית בין מבוגרים לילדים רלוונטית גם כיום, בהתייחס לתהליכים אותם עוברים מקבלי המסרים הפרסומיים בגילאים השונים. עוד עלה מהמחקר כי לא רק הילדים הצעירים (גילאי 4 - 7) מעבדים את המידע באופן שונה מזה של המבוגרים, אלא גם בקרב הילדים הגדולים יותר ובני הנוער (גילאי 8 – 11, 12 – 15) נמצא הבדל משמעותי באופן עיבוד המידע. הדוקטורנטית הוסיפה ואמרה כי אחת התרומות המרכזיות של מחקר זה הינה בהחזרת הגבול שבין הצעירים לבין המבוגרים. "אל לנו להתבלבל - הטכנולוגיות החדשות והסביבה התקשורתית העמוסה יכולות לצמצם פערים רבים בין הגילאים. אולם, הבסיס, תהליכי עיבוד המידע, נותרו שונים וסביר להניח כי יוותרו שונים גם בעתיד".
|
 |
 |
 |
 |
|
|