 |
מתיחות בין רשתות שיווק המזון לבין הספקים, על רקע רצונם של הספקים להעלות מחירים. רשתות המזון נמצאות בתחרות חריפה, ולכן ישנה חשיבות אסטרטגית רבה, מבחינתן, לשמירה על מחירים נמוכים. בנוסף, הצרכן הישראלי כיום רגיש מאוד למחירים, ומודע להתייקרותם. מחירם של חלק גדול ממוצרי המזון עומד לעלות בקרוב, בשיעורים של 2% ומעלה, בגלל מספר סיבות. הסיבה העיקרית היא העלייה במחירי האנרגיה בעולם, שמשפיעה על שינוע המוצרים ועל ייצור בקבוקי הפלסטיק. בנוסף משפיעה גם עליית מחירי התשומות בעולם, כמו קמח וחומרי הגלם לתעשיית מוצרי החלב. בנוסף, מחירי הטונה עלו משמעותית, ולכן צפויות עליות דרמטיות במחירי הטונה ושימורי הדגים בכלל. למרות שמעריכים שהספקים והרשתות יספגו-כל אחד מהצדדים - מעט מעליות המחירים, עדיין, בסופו של דבר, עליות המחירים יורגשו משמעותית. עוד נודע כי על רקע החיכוכים בין רשתות המזון לספקים, ישנם ספקים שעצרו את אספקת מוצריהם עד שהרשת תאשר את העלייה במחירים. בין החברות שמחיריהן עומדים לעלות נמצאות תנובה, שטראוס, אסם, קוקה-קולה, יפאורה, קונצרן יוניליוור, קבוצת נטו, חברת ויליפוד ועוד. מוצרי המזון שעתידים להתייקר כוללים טונה ושימורי דגים אחרים, דגני בוקר וגבינות מיובאות. בנוסף, יעלו גם מחירים בקטגוריות של חומרי ניקוי ומוצרי טיפוח.
|
 |
 |
 |
 |
|
|