 |
יציאה מהמזגן בימים אלה יכולה להיות חוויה דביקה למדי. הלחות של יולי-אוגוסט שולטת ברחובות, והזיעה ניכרת בכולנו, מי יותר ומי פחות. אבל למרות החום הכבד, 20% מהישראלים עדיין לא משתמשים בדיאודורנט, כך על-פי נתוני ש. שסטוביץ', יבואנית מוצרי ג'ילט, "ספיד סטיק" ו"ליידי ספיד סטיק". את שאר 75% הישראלים החום מדרבן לרכוש עוד ועוד דיאודורנטים. לפי נתוני רשת סופר-פארם, עם תחילת העונה החמה חל גידול של 25% במכירות הדיאודורנטים. בתחום 3 קטגוריות עיקריות: סטיק, רול-און וספריי, אולם לדברי עוזי ויזינגר, מנהל תחום הסחר ברשת, מרבית הפעילות המסחרית והשיווקית בתחום מתרחשת בקטגוריית הסטיק. על-פי רשת ניו-פארם, המותגים המובילים בשוק הדיאודורנטים הם ספיד סטיק עם נתח שוק של 30%, דאב עם 10%, "פה" עם 10%, ג'ילט עם 9%, קרליין עם 7% ונקה עם 6%. יצרניות הדיאודורנטים יוצאות בימים אלה בחידושים ושכלולים, וגם לא מעט הבטחות שאמורות לסייע לנו להתמודד עם הלחות. מדובר בשוק מרובה במותגים, שבו מתקיימת תחרות עזה על כיסו של הצרכן. אי-לכך, ספקיות הדיאודורנטים מנסות למשוך את הצרכנים באמצעות מוצרים שמבטיחים תוצאות מוצלחות יותר. ההבטחות נמצאות לרוב על גבי המוצרים עצמם ובפרסומי החברות. אחת ההבטחות הנפוצות מיוחסת למוצרים המונעים ריח זיעה, ונקראים בעגה המקצועית אנטי-פרספירנט, וההבטחה מנוסחת "דיאודורנט המעניק הגנה ל24 שעות מזיעה וריחות לא נעימים", או "דיאודורנט המעניק הרגשת ביטחון ורעננות לאורך כל היום", ובעוד נוסחים באותו סגנון. האם ניתן להסתמך על הבטחות אלה? האם הן תואמות את תנאי האקלים בארץ ואת הניסיון האישי שלנו? לא בטוח. מי שבימים אלה חווה על בשרו את הלחות באזורים מסוימים בארץ עשוי שלא "לקנות" את ההבטחות הללו בעיניים עצומות. מבלי לבדוק זאת מדעית, בחודשים הלחים מאוד של השנה נראה כי קשה להיות סמוכים ובטוחים ששימוש של פעם ביום בדיאודורנט יחסום את הזיעה למשך יום שלם. למעשה, עד שלא עושים שימוש במוצר, לרוב לא ניתן לעמוד על מידת יעילותו. לפיכך, כצרכנים, רצוי שנדע מה עומד מאחורי ההבטחות. בחברת ש. שסטוביץ', שמייבאת את מוצרי ספיד סטיק וליידי ספיד סטיק המבטיחים הגנה ל-24 שעות, אומרים כי "כל הדיאודורנטים עוצבו ונבחנו כדי לעמוד בציפיות הצרכנים. המוצרים מיוצרים בהתאם לתקני האיכות הגבוהים ביותר, ומשווקים בהצלחה ברחבי העולם לשביעות רצונם של צרכנים. המוצרים עברו סדרה של מבחנים קליניים, על-פי שיטות המומלצות על-ידי רשות המזון והתרופות (FDA) האמריקני, והוכיח הגנה מפני זיעה וריח למשך 24 שעות". מחברת יוניליוור ישראל, יבואנית המותג "דאב", נמסר: "מחקרים שנערכו במעבדות יוניליוור העולמית מוכיחים כי דיאודורנט דאב אנטי-פרספירנט מונע זיעה למשך 24 שעות. המוצר כולל מספר מרכיבים המונעים זיעה. מוצרים אלה יעילים ביותר, ומוכרים היטב בתעשיית הקוסמטיקה כמרכיבים המבטיחים הגנה יבשה מקסימלית ל-24 שעות". גם מי שבקיא בהרכב מוצרי הדיאודורנטים לא תמיד יצליח להעריך את עוצמת הדיאודורנט טרם השימוש בו, זאת בשל היעדר סימון על גבי חלק מהמוצרים. ד"ר דורון פקליארו, מומחה לרפואת עור במחוז מרכז של שירותי בריאות כללית, מסביר כי עוצמת הפעולה של הדיאודורנט מושפעת מהריכוז של מלח אלומיניום במוצר. אם הריכוז מעל 10%, אזי בהחלט מתקבל על הדעת כי המוצר פועל, ומגן מריח וזיעה במשך כל היום. אולם פעמים רבות יצרנים אינם מציינים על גבי מוצריהם את ריכוז מלחי האלומיניום, ואז לא בעצם ניתן להעריך מה עומד מאחורי ההבטחות. לבד מסוגיית ההבטחות, יש גם הפן הרפואי. ד"ר פקליארו: "בדיאודורנטים ישנו חומר שנקרא זירקוניום. כמרכיב בדיאודורנט ספריי, חומר זה יכול לגרום דלקות, ולכן ברכישת דיאודורנט ספריי חשוב לוודא שחומר זה אינו נמצא בין מרכיבי המוצר". ד"ר פקליארו גם ממליץ להשתמש בתכשירים המסומנים כנטולי חומרי בישום ונטולי אלכוהול, משום שחומרים כאלה יכולים לגרום אלרגיה בעור.
|
 |
 |
 |
 |
|
|