 |
/images/archive/gallery/120/970.jpg סלולרים, אילוסטרציה
צילום: שרית פרקול  |
|
נגמר המבצע? חובתה של החברה להודיע לנו |
|
הצעת חוק: חברות יהיו חייבות ליידע צרכנים על סיומו של מבצע לפני שהן מתחילות לחייב אותם במחירים גבוהים יותר |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יהודה גולן 2/8/2004 13:24 |
|
|
|
|
 |
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי חברות יהיו חייבות מעכשיו ליידע צרכנים על סיומו של מבצע שבו השתתפו הצרכנים לפני שהן מתחילות לחייב את הצרכנים במחירים גבוהים יותר. משמעות החוק היא שמבצעים שהסתיימו לא יאפשרו לחברות לחדש את החוזים מבלי לידע את הצרכנים קודם לכן על המחירים החדשים. הח"כים אורית נוקד (עבודה) ושאול יהלום (מפד"ל) יזמו את החוק. מדובר בעיקר במבצעים שעורכות חברות הסלולר, חברות וספקי האינטרנט, שמחתימות צרכנים לחוזה ארוך טווח בדרך כלל לשלושים ושישה חודשים אולם עם תום החוזה הוא מתחדש בדרך כלל במחיר גבוה יותר מהסכומים הנקובים בחוזה המקורי. בשבועות הקרובים תבחן הועדה מחדש את סעיפי הצעות החוק בניסיון להגיע לניסוח מחדש של הצעות החוק שימנעו ניתוק קווי טלפון באופן חד צדדי ופגיעה בלקוחות. "הונאת ציבור הצרכנים תיפסק מעכשיו, חברות הלוויין, הסלולר והאינטרנט יוכלו להציע מבצעים במחירים מוזלים אולם לא יוכלו לא לספר לצרכן שהוא יצטרך לשלם יותר בתום המבצע", אמר ח"כ שאול יהלום. ח"כ שלום שמחון (העבודה) אמר כי ישאף לשפר את העצת החוק עד להצבעות הסופיות שיתקיימו כנראה רק בתחילת מושב הסתיו של הכנסת שיוצאת השבוע לפגרה: "אין לי כוונה להביא לאישור הצעות חוק שלא תסייע לצרכנים, לכן הועדה תבחן מחדש את סעיפי החוק ותתאים אותם למצב שלא יפגע בצרכנים", אמר ח"כ שמחון. בדיון קודם שקיימה הועדה הזהירו נציגי חברות מסחריות מפגיעה קשה בלקוחות. לדברי עו"ד דורון דוקס מחברת סלקום, "זאת הצעת חוק שמרעה את המצב וכשינתקו ללקוחות את הקווים, תקום צעקה גדולה". במשרד התקשורת לא אהבו את הצעות החוק. עו"ד נועה גבע אמרה בדיון: "הנוסח הנוכחי יגרום לניתוק מוחלט של טלפונים ופלאפונים ואנחנו חוששים מנזק שייגרם ללקוחות אם שירותי התקשורת שהם מקבלים יופסקו באופן חד צדדי". גבע ציינה לדוגמא כי "אם לקוח נמצא בחו"ל והמפעיל לא הצליח לאתרו וקבל את אישורו על הארכת החוזה בניהם, הלקוח צפוי לניתוק הקו". עו"ד אבי רימון, חברת מירס, הזהיר: "אתם כורתים את ענף ההנחות והסיבסוד שמבוססות על הימשכות היחסים עם הצרכן". עו"ד מירב שיבק מחברת ברק 013 טענה שהצעת החוק לא תעזור לצרכנים אלא להיפך תפגע בהם. לדבריה חברות תקשורת בינלאומיות עושות מבצעים לתקופה של שלושה חודשים ואישור החוק יגרום לכך שהחברות יתמחרו מחדש את מחיריהם.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|