 |
אתמול התרחשה מיני מהפכה בתחום האיפור בישראל- M.A.C ( מאק) מותג האיפור הבינלאומי עשה עלייה ארצה. חברת אלקליל, המייבאת ומשווקת את המותג, החליטה לפתוח את חנות הדגל בקניון רמת-אביב בהשקעה של 3.8 מיליון שקל. ההשקעה הכוללת בהבאת והחדרת המותג לשוק הישראלי נאמדת ב-4.7 מיליון שקל. המותג החדש, כאמור, עושה גלים בביצה הישראלית. חנויות הקונספט המציעות איפור מתוצרת של חברה אחת הן דבר חדש יחסית, לעומת חנויות הפארם והקוסמטיקה.
תחום האיפור המקצועי נשלט על-ידי כמה מותגים ידועים שפועלים כאן מספר שנים לא רב ונלחמים בשיניים על המתאפרות הישראליות. נראה ששחקן חדש בשטח מעלה את המתח, למרות שהשחקנים האחרים בתחום משדרים 'עסקים כרגיל'. מבחינתנו , הרוכשות הנאמנות, חשוב לברר מה ההשלכות של כניסת מתחרה חדש לתחום, מה ייצא לנו מזה והאם נזכה להורדת מחירים במוצרים הנמכרים, כפי שקרה בשוק הסלולר ובשוק השיחות לחו"ל עם כניסת שחקנים חדשים לענף?
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
סטנדרטים חדשים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לפני זה, אולי קצת על המותג החדש שנחת ברמת-אביב, ושבמהלך השנה צפויות להיפתח עוד 4-3 נקודות מכירה נוספות שלו ברחבי הארץ. הרברט גרינרר, מנכ"ל חברת אלקליל, יבואנית מאק והמשווקת הבלעדית של מוצרי אסתי לאודר בישראל, אמר אתמול במסיבת ההשקה של המותג: "אני מאמין כי מאק תכבוש את ליבם של אלו שחיפשו מענה אחר, יצירתי ואומנותי. מאק תקבע סטנדרטים חדשים בענף בישראל". ואכן מאק - שמה של חברת M.A.C מייצג את ראשי תיבות של Makeup Art Cosmetics ( קוסמטיקה של אמנות איפור) - מגיעה לארץ עם תותחים עמוסים וכבדים. היא תציע בארץ את כל הקולקציה על מגוון מוצריה, הכוללת כ-1,300 קווים וסדרות שונות של מוצרים. בנוסף, בכל שנה יושקו כ-11 מראות איפור במהדורה מוגבלת. הקולקציה כוללת, בין היתר: מייק-אפ, צלליות, שפתונים, מסקרות, עפרונות איפור, סומק, פודרות, קונסילרים, בשמים, מוצרי טיפוח לגוף ולפנים ועוד. האם המותג יצליח לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום האיפור המקצועי בארץ? על זה למתחרים יש מה להגיד. חנוך רידר, מנכ"ל איל מקיאג', הרשת לאיפור מקצועי המפעילה 14 חנויות ברחבי הארץ, מבהיר: "אין כאן שום מהפכה. האיפור המקצועי נכנס לישראל כבר לפני שנים. אני מאמין שמאק יגדיל עבור כולנו את נתח השוק הכללי של הענף ולכן כמובן אני מברך על הגעתו ארצה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מחירים זהים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לשאלה איך הגעתו של מאק תשפיע על הצרכניות משיב רידר, כי "המחירים של כל המותגים המקצועיים בארץ הם פחות או יותר אותו הדבר. אני מניח שהוא יספק תוספת חיובית בתחום החווייתי". מבחינת ההיערכות לקראת התחרות המתגברת מבהיר רידר כי הם לא יורידו מחירים. רידר: " גם מיתוג צריך לממן מאיפשהו. מאק הוא דווקא המותג היקר יחסית למותגים שכבר פועלים בארץ, ואני לא בטוח שהוא ייצר תשואה חיובית למפיצים שלו, אבל את זה אנחנו עוד נראה. אני יכול להצהיר שבפירוש לא תהיה ירידת מחירים במוצרים של איל מקיאג'. המוצרים שלנו הם ברמה גבוהה ויחסית למותגים כמו לנקום ו שאנל והם נמכרים בזול".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מלחמה על ערך מוסף
|
 |
|
 |
 |
 |
|
גם ברשת ארט מייק אפ הנמצאת בבעלות שלי גפני ובעלה, איש העסקים אופק קאירי, ערים לשחקן החדש שנכנס לשוק. רשת ארט מייק אפ, שהחליפה את שמה לאחרונה למדינה מילאנו, הכפילה לאחרונה את תקציב הפרסום שלה. הרשת מתכננת להכפיל את מספר סניפיה עד סוף שנת 2005 בהשקעה של 1.5 מיליון דולר מ-6 ל-12 סניפים ברחבי הארץ. זה אולי המקום להזכיר שלרשת יש סניף מרכזי הממוקם אף הוא בקניון רמת- אביב, מה שמנבא מלחמת ראש בראש עם המותג החדש. קאירי מודה: "תהיה התנגשות בין הסניפים בקניון רמת- אביב ואנחנו נערכים לה. בסופו של דבר כניסת השחקן החדש היא לטובת הנשים בישראל". מצד שני, גם על-פי קאירי, השוק בישראל עדיין "בתול" ולדבריו הוא יילך ויתפתח בתקופה הקרובה, מה שאומר שבנות ישראל יוציאו יותר ויותר כסף תמורת איפור מקצועי ובכלל. הניסיון להוציא מקאירי הבטחה להורדת מחירים נכשל גם הוא, שכן הוא נחוש בדעתו: "אני מבטיח שלא נוריד במחירים. זה ממש לירות לעצמנו כדור ברגל. אני יכול להעריך שנאלץ להעלות אותם. גם ככה, יחסית לחו"ל, המוצרים שלנו נמכרים בארץ בזול. אני מתאר לעצמי שהתחרות עכשיו בין כל השחקנים תהיה בונה ותתמקד בגיבוש מבצעי קידום מכירות ונתינת ערך מוסף אחר ללקוחות מעבר למחיר ". |  |  |  |  | |
|