 |
/images/archive/gallery/158/862.jpg מים וילד
צילום: EPA  |
|
"הגיחון" חזרה לפעילות: ניתקה לקוחות מאספקת מים |
|
חברת "הגיחון", אשר קיבלה את האחריות על גביית המים לתושבי ירושלים, לא שלחה מספר חודשים חשבונות מים, עקב בעיות מחשוב. עם החזרה לפעילות ניתקה החברה כ-90 לקוחות ביומיים |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
טל פמסון 25/8/2004 13:47 |
|
|
|
|
 |
חברת "הגיחון - מפעלי מים וביוב ירושלים" חזרה לפעילות כמעט מלאה והחל מהחודש תחזור לשלוח חשבונות מים לתושבי ירושלים וכן לנתק את המים למי שלא שילם. במרץ 2004 קיבלה החברה מעיריית ירושלים את האחריות לגבייה של שירותי המים לתושבי העיר. האחריות הזו הייתה כנראה קצת גדולה וכתוצאה משינוי מערכות המחשוב הנדרש בחברה השתבש פעולת הגביה בחברה ובחודשים מרץ-יולי רבים מתושבי ירושלים לא קיבלו חשבונות מים. כתוצאה מחזרתה של "הגיחון" לפעילות סדירה, החלה החברה לנתק לקוחות שלא שילמו. ל-NRG מעריב נודע כי ביומיים האחרונים נותקו כ-90 לקוחות מאספקת מים בירושלים. אלי כהן, מנהל שירות הלקוחות של "הגיחון", אמר בתגובה: "הלקוחות שנותקו מאספקת המים הם לא אותם הלקוחות שלא קיבלו כלל חשבון. מדובר בלקוחות שלא שילמו מעל לחמישה חודשים (עוד מהתקופה שהעירייה הייתה אחראית לגבייה – ט.פ)". לדבריו הסיבה לניתוקים ביומיים האחרונים, היא לא כתוצאה של "מבצע ניתוקים". כהן מסביר כי חזרתה של החברה לפעילות סדירה, מאפשרת לה כיום גם לבדוק את החייבים לה כסף ובהתאם לכך גם לנתק לאותם. כהן מדגיש כי " הגיחון מנתקת על פי חוק את הצרכנים שלא שילמו מעל לתקופה סבירה, כלומר 5 חודשים, וכמובן לאחר שקיבלו את מספר ההתרעות הדרושות לכך". כהן גם הסביר כיצד החברה חישבה את תשלום חשבון המים על מנת להוציאו מהר ככל האפשר: "הפיקו בחברה חשבוניות ללקוחות כאשר החישוב נעשה על פי הערכה מתקופה מקבילה וחייבו רק 80% מהתקופה זו". "כיום", ציין כהן, "עם חזרתה החברה לפעילות סדירה, החלה בדיקה באם החישובים היו נכונים. אם החברה לא העריכה נכון את גובה התשלום, היא דואגת לזכות את הלקוח או לחייב אותו בהפרש". לדברי כהן, "את החשבון שלא קיבלו התושבים במשך ארבעה חודשים, קיבלו הלקוחות בחודש זה כחשבון אחד, אך ניתנת להם האפשרות לחלק אותו לשני תשלומים".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|