 |
קלאבמרקט תשלוט בפרסום ברשת שלה עצמה. החברה הגיעה להסכם עם חברת הדיה בנוגע לפרסום ברשת, שעיקרו הוא כי הפרסום ייקבע על-ידי קלאבמרקט. על-פי ההסדר, התחייבה הרשת להעניק להדיה זכות בלעדית להתקין ברשתותיה אמצעי תצוגה לשיווק ופרסום מוצרים הנמכרים בהן. בתמורה לבלעדיות, תשלם הדיה לרשת אחוז מסוים מהסכום שתגבה מן הספקים. לאחר השינוי, ספק שיהיה מעוניין לבצע קמפיין פרסומי למוצריו, אמור לתאם עם קלאבמרקט את סוגי אמצעי הפרסום שיוצבו, את השטח שיוקצה לו לשם כך,וכן את מועדי ההתקנה וההסרה של אמצעי הפרסום. הפרסום בנקודות המכירה מתבצע בהתאם ללוח זמנים של הרשת ובאישורה. הממונה על ההגבלים
העסקיים, דרור שטרום, נתן פטור בתנאים להסדר כובל שהושג בין הדיה (בבעלות משותפת של עופר גל ומקסימדיה) לבין רשת קלאבמרקט. הממונה פתר את הבלעדיות שקיבלה הדיה על-ידי זאת שלא ימנע ממתחריה, בהווה ובעתיד, להציע שירותי פרסום ונראות בסניפי קלאבמרקט. עם זאת, הוא אישר את ההסדר הכובל שמחייב את קלאבמרקט למנוע מהספקים עצמם לפרסם על גבי מדפי הרשת, המהווים ממילא נכס של הרשת. בשנים האחרונות ניכרת מודעות גוברת והולכת לחשיבות הפרסום בנקודות המכירה. לטענת הדיה וקלאבמרקט, ספקים נוהגים לחרוג מתנאי האישור שניתן להם לפרסום בנקודות המכירה, והדבר גורם למריבות בין ספקים בנוגע לשטחי תצוגה .
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הספקים הקטנים ייפגעו
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בהחלטתו ציין הממונה כי האינטרס של הרשת לייעל את הפיקוח על פעילות הפרסום בחנויותיה הוא לגיטימי. לדברי שטרום, בהקשר הזה ישנה הצדקה להגביל את עצמאות הספקים בפרסום של המוצרים שלהם בעצמם, ולחייבם לפעול באמצעות חברת הדיה, שתעניק את השירות. יחד עם זאת, קבע הממונה כי אין צורך לחייב באופן גורף את רשת קלאבמרקט להעניק בלעדיות להדיה ובכך לחסום גישה למתחריה (שאינם ספקי מזון) אל מדפי הרשת. בלעדיות כזו מגבילה שלא לצורך את יכולתה של הרשת להתקשר עם גורמים נוספים הפועלים בתחומה של הדיה, ובכך לאפשר לספקים המעוניינים לפרסם בנקודות המכירה ליהנות מן התחרות. הממונה הוסיף כי הנפגעים העיקריים כתוצאה מן ההסדר עשויים להיות הספקים הקטנים. לכן החליט שטרום לאשר את תנאי הבלעדיות לגבי התקנת אמצעי פרסום בסניפים. הממונה הבהיר כי הפטור לא ניתן לתנאי הבלעדיות, ככל שהיא באה למנוע התקשרות של הרשת עם גורמים המתחרים בהדיה, או המבקשים להתחרות בה, בתחום הפרסום בנקודות מכירה. |  |  |  |  | |
|