ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
שטרית: "לא אסכים לעיכוב נוסף בסלילת חוצה ישראל"
שר התחבורה בועדת הכלכלה: לא אהסס לשנות את שיטת תקצוב סלילת הכביש מ-B.O.T
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יהודה גולן
13/9/2004 13:27
שר התחבורה מאיר שיטרית הודיע הבוקר לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת כי בתוך שבועיים יקבל הכרעה לגבי המשך סלילת שלושה קטעים נוספים בכביש חוצה ישראל. בכך דחה השר בקשות מגופים ירוקים וממועצות אזוריות, שבשטחן עובר תוואי הכביש המיועד, כי לפחות חלקו של הכביש ייסלל במנהרות כדי לא לפגוע בנוף ובשמורות טבע: "אני לא אסכים לעוד עיכוב בסלילת הכביש. אני מתכוון לקדם בקצב מהיר ביותר את המשך סלילת כביש חוצה ישראל, למרות שיש פגיעה מסויימת בערכי טבע". מדובר בשלושה קטעי כביש, קטע 18 בצפון ובקטעים 19 ו-20 בדרום, שעל המשך סלילתם ניטש ויכוח בין הגורמים השונים.
 
השר שיטרית הפנה גם רמז עבה כפיל כי לא יהסס לשנות את שיטת ביצוע סלילת הכביש משיטת B.O.T, שעל פיה היזם הוא שמממן את העבודה, לשיטת תקצוב רגילה שבה הממשלה תתקצב את העבודות ותזרים את התקציב לידי היזם שייבחר: "בתוך כמה שבועות אחליט לגבי השיטה. מי שרוצה לבצע את הסלילה בשיטת B.O.T צריך לממן אותו, או שחברת כביש חוצה ישראל תבצע זאת באמצעות תקציב שנעביר אליה. אם לא יהיה מנוס אני אלך על שיטת התקציב למרות שאני מעדיף את שיטת B.O.T".
 
שיטרית הוסיף, כי נתן כבר הנחיה להתחיל בתכנון סלילת קו הרכבת החדש לאילת: "הצבתי לי יעד כי עד 2007  יהיה קו רכבת לאילת" הבטיח השר. "מדינת ישראל נמצאת בפיגור של 26  מיליארד שקל בהשקעה בתשתיות לתחבורה, רק בעשר השנים האחרונות והרבה יותר בשנים שעברו".
 
במהלך הדיון העלו בפני השר גורמים שונים דוגמאות על כבישים שנסללו למרות עלותם הגבוהה במנהרות, כמו במנהרה ליד כפר שמריהו או כביש שקוע באזור רמת השרון. השר שיטרית השיב: "כאן היתה פרוטקציה. אנשים עם כוח וכסף שגרים ברמת השרון ובכפר שמריהו הצליחו לשנות את החלטות הממשלה. אני לא מוכן לזה ולכן לא יקום ולא יהיה! לא אעכב את המשך הכביש רק בגלל בקשות לסלול אותו במנהרות יקרות אין לנו כסף לזה!".
 
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...