 |
רכבת ישראל תתחיל ב-10 לאוקטובר (בעוד כשבועיים) להפעיל את הקו לנתב"ג. קו הרכבת לנתב"ג הינו קו בינעירוני היוצא מנהריה-חיפה-ת"א-נתב"ג, שבהקמתו השקיעה רכבת ישראל 371 מיליון שקל, כאשר 41 מיליון שקל מתוכם במימון רשות שדות התעופה. הרכבת מתכננת להפעיל כ-64 רכבות אל/מנתב"ג ביממה בשני הכיוונים, כולל רכבות לילה (הרכבת הראשונה תצא מנהריה בשעה 2:02 ותגיע לנתב"ג ב- 03:40 לפנות בוקר). תחנת הרכבת החדשה ממוקמת בסמוך לטרמינל הנוסעים בנתב"ג 2000, כך תתאפשר גישה נוחה לנוסעים ברכבת ישירות אל הטרמינל החדש. עד לפתיחתו הרשמית של טרמינל 3 בנתב"ג (תחילת נוב') תפעיל הרכבת מעברות (שאטל) חינם מתחנת הרכבת אל הטרמינל הקיים כיום, בלוחות זמנים מתואמים לזמני יציאת והגעת הרכבות. קו הרכבת לנתב"ג ישרת, בנוסף לנוסעים לחו"ל, גם את אלפי העובדים בשדה התעופה החדש, במפעלים ובמשרדי התעשיה בסביבה וכן את תושבי הישובים הסמוכים: מודיעין, שוהם, מועצה איזורית עמק לוד ועוד, שיוכלו לחנות במקום ומשם להמשיך לתל אביב. עד לפתיחת הטרמינל החדש (1 לנובמבר 2004 כולל) תתאפשר חניה חינם. לאחר מכן החניה לנוסעי הרכבת תהיה בעלות מינימלית של 12 שקל ליום. כמ כן, עם השקת הקו לנתב"ג נכנס לתוקפו לוח הזמנים החדש. במהלך השבוע יפעלו 288 רכבות נוסעים ביום לעומת 260 בלוח זמנים הנוכחי ובימי שישי יפעלו 98 רכבות נוסעים לעומת 84. במסגרת השיפורים, תוסיף רכבת ישראל 16 רכבות ביום לקו ת"א ראשל"צ, כך שיפעלו 2 רכבות בשעה לכיוון בשעות השיא. גם בקו לאשדוד יתווספו רכבות, ובשעות אחר הצהרים יפעלו 2 רכבות בשעה בקו זה. בקו ת"א חיפה, בעקבות שינויים בלוחות הזמנים, יופעלו בשעות אחר הצהרים 3 רכבות בשעה, וכן תופעל רכבת ישירה בכל שעה בשעות אלה. בנוסף, הוארך מסלולם של חלק מהרכבות בקו באר שבע – תל אביב, והן יגיעו/יצאו מעתה מחיפה או נהריה. מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור, אמר: "מדובר באחד הפרוייקטים החשובים של הרכבת, הן ברמה הבינלאומית והן ברמה המקומית. באמצעות קו זה יוכלו נוסעים מכל הארץ להגיע לטרמינל תוך חיסכון בזמן ובעלויות. אנו צופים כי משרותי קו זה יהנו כ- 100 אלף נוסעים בחודש".
|
 |
 |
 |
 |
|
|