 |
חודשיים לאחר סיום השביתה בנמלים, והבלגן בנמלי חיפה ואשדוד ממשיך לחגוג. יבואנים, יצואנים ומפעלי תעשיה שפנו למעריב מדווחים כי הנמלים עדיין סתומים, ובעקבות זאת אוניות רבות נאלצות להמתין שבוע עד 10 ימים עד לפריקת המטענים בנמל. כתוצאה מכך, התעשיינים טוענים כי נמשך העיכוב ביצוא וביבוא של סחורות, כולל חומרי גלם. בינתיים מסתבר שלחברות הספנות נמאס מהמצב, והן החלו לגבות מבעלי הסחורות קנס בסך של כ-200 דולר למכולה על כל יום של המתנה. לטענת התעשיינים, מדובר בנזק כספי בהיקף עשרות מיליוני שקלים, שלא ברור מי יכסה אותו. התעשיינים דורשים מרשות הנמלים לפצות אותם, אך ברשות מסרבים, בטענה שהשביתה בנמלים כבר הסתיימה. יו"ר איגוד המשתמשים בנמלים, אייל מלמוד, אמר אתמול כי בכוונת האיגוד לדרוש מהממשלה פיצוי מלא על הנזקים. "הנמלים לא מתפקדים. הגענו למצב שאי-אפשר להמשיך יותר. לדעתי, העובדים לא עובדים בתפוקה מלאה, אך ברשות הנמלים מנסים להסתיר זאת, כדי למנוע החרפה ביחסי העבודה", אומר מלמוד, ומוסיף כי בסיכום עם צים הוחלט להפחית את הקנס לכ-160 דולר למכולה, זאת כדי להקל על הלקוחות. יו"ר התאחדות התעשיינים, עודד טירה, אמר כי ידרוש לאלתר מהממשלה להתערב בנושא. "ההפקרות בנמלים נמשכת. על הממשלה לצאת מאדישותה ולטפל במצב". בתוך כך, מתברר שלמרות האיום של צים להפסיק להשתמש בנמל חיפה כנמל מעבר להובלת סחורות לעולם, הרי שבפועל, אלפי מכולות של החברה עדיין תקועות בנמל. ברשות הנמלים דוחים בתוקף את הטענה כי העובדים ממשיכים בעיצומים. ברשות אומרים כי הסיבה לעיכובים נעוצה במחסור בשטחי האחסון בנמלים, שנפקקו במכולות במהלך השביתה הגדולה בחודשים יולי-אוגוסט. מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, מסר אתמול בתגובה כי בתוך שבועיים יסתיימו העיכובים בנמל חיפה ובתוך חודש בנמל אשדוד. רון אמר כי העובדים חזרו לעבודה בתפוקה מלאה, אך קשיים תפעוליים מעכבים את פריקת הסחורות בנמלים. בתגובה לדרישת התעשיינים לפיצוי מסר רון כי "לא נוכל לפצות את התעשיינים על נזקים שקרו לאחר השביתה. צריך לזכור שרשות הנמלים לא גרמה לשביתה, אלא העובדים. אנו עושים כל מאמץ להפנות מכולות לשטחים עורפיים ולסייע לתעשיינים ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|