ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
יעד ההפרטה החדש של האוצר: עבודות הפקחים הימיים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
14/10/2004 8:23
משרד האוצר מתכנן להפריט את עבודת הפיקוח הימי, המתבצעת כיום על-ידי עובדי מינהל הספנות שבמשרד התחבורה - כך נודע למעריב. האוצר העלה את התוכנית החדשה במסגרת דיונים עם משרד התחבורה על יישום הרפורמה בנמלים.
 
על-פי ההצעה שגיבש אגף התקציבים באוצר, כ-75% מהמפקחים הימיים והנתבים המועסקים כיום במשרד התחבורה יפוטרו, ורוב עבודות הפיקוח יועברו למיקור-חוץ. האוצר החליט לקדם את התוכנית למרות התנגדות משרד התחבורה, שמעריך שהתוכנית לא ניתנת ליישום.
 
בעקבות תוכנית האוצר פנה השבוע יו"ר איגוד קציני הים, אבי לוי, ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, בדרישה לאשר סכסוך עבודה בנושא. במכתב ששיגר לשני מציין לוי: "המפקחים והנתבים התקבלו לעבודה לאחר שנבחרו באמצעות מכרז חיצוני. הם נחשבים עובדי מדינה, והכוונה לפטרם מהווה הפרה בוטה של ההסכם הקיבוצי שנחתם בין האוצר ואיגוד קציני הים".
 
לוי מסר כי החליט להכריז על סכסוך עבודה, לאחר שלא התקבלה תשובה ברורה ממשרד התחבורה לגבי מעמד המפקחים הימיים והנתבים, בעקבות הרפורמה המתוכננת בנמלים. לדבריו, כ-80% מעבודת הפיקוח כיום מתבצעים על-ידי העובדים שאותם מבקש האוצר לפטר. "כל האמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן מחייבות שהפיקוח ייעשה רק באמצעות עובדי מדינה. לא ייתכן שגורמים פרטיים יפקחו על אוניות פרטיות. זה יוביל בהכרח לירידה ברמת הבטיחות וברמת השירות".
 
במסגרת הרפורמה בנמלים נקבע כי הנמלים יהפכו לחברות עצמאיות, ואילו רשות הנמלים תפורק. רוב הסמכויות הסטטוטוריות של רשות הנמלים אמורות לעבור לידי רשות חדשה שתוקם במשרד התחבורה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...