 |
/images/archive/gallery/129/290.jpg
אילוסטרציה;  |
|
בחודש הבא: גל התייקרויות בענף המזון |
|
בין המוצרים שצפויים להתייקר בקרוב: מרקים, ריבות, חומוס ומשקאות קלים. יצרנית מזון התינוקות, מטרנה, מעלה אף היא את המחירים ב-6%. הסיבה: עלייה במחירי חומרי הגלם בתחום המזון |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יעל גרוס, 24/10/2004 8:35 |
|
|
|
|
 |
גל של התייקרויות בתחום המזון צפוי בתחילת החודש הבא. למעריב נודע, כי באחרונה הגישו יצרניות מזון מובילות בקשות לרשתות השיווק לייקר את מוצריהן, אולם לפי שעה דחו הרשתות את הבקשות. הגשת הבקשות מעידה על מגמה, אשר צפויה לבוא לידי ביטוי בפועל בסוף החודש או בתחילת החודש הבא. עם המוצרים הצפויים להתייקר נמנים מרקים, ריבות, סלטי חומוס, משקאות קלים, מוצרי טואלטיקה ומזון לחיות. אם יאושרו עליות המחירים על-ידי רשתות השיווק, הן צפויות להוסיף עשרות עד מאות שקלים בחודש לעלות סל המוצרים לצרכן. באחרונה התייקרו מחיריהם של מוצרי מרגרינה ומיונז ב-1-0.5 שקל למוצר. העלייה במחירי המרגרינה צפויה לגרור עלייה במחירי מוצרי מאפה רבים, שבהם היא משמשת חומר גלם. כמו כן, התייקרו ב-15%-10% מוצרי פלסטיק, כגון שקיות ניילון וכלים חד-פעמיים - בעקבות התייקרות מחירי הדלק. כעת נודע כי חברת מטרנה מייקרת את מוצריה ב-6%. מטרנה היא היצרנית והמשווקת הגדולה בישראל של מוצרי מזון לתינוקות, ועם מוצריה נמנות פורמולות ודייסות לפעוטות. ממטרנה נמסר בתגובה: "מטרנה עדכנה באחרונה את מחיר מוצריה ב-6% בממוצע, בעקבות עלייה במחירי חומרי הגלם. יש לציין, כי במשך שנתיים שמרה החברה על מחיר אחיד של מוצריה, והפעם האחרונה שבה עדכנה מחירים היתה באוגוסט 2002". בעקבות הייקור, מחיר פורמולה לתינוקות מסוג "מטרנה פרימיום" יהיה 28.64 שקל (מחיר קמעוני, לפני מע"מ), במקום 26.91 שקל. מחירה הקמעוני של דייסת קורנפלור עלה בכ-10% ל-10.16 שקלים - לעומת 9.24 שקלים קודם להתייקרות. המחיר לצרכן יתייקר גם הוא בשקל עד שני שקלים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|