 |
כל מי שקונה באינטרנט מכיר את התופעה: מחירו של המוצר מופיע בצורה מפתה בעמד הפתיחה של האתר, וכשאתם מבצעים את הקניה מסתבר ש"נולדת" תוספת של דמי הובלה. אם אתם רוצים לאסוף את המוצר בעצמכם אתם צפויים לגלות שלמרות שהחברה יושבת במרכז הארץ אתם אמורים, הפלא ופלא, לאסוף את המוצר מאי-שם בדרום, או אפילו- מכתובת שאינה קיימת. בעקבות תלונות שהגיעו מהציבור למשרד התמ"ת, ולאחר בדיקה של הלשכה המשפטית במשרד על דרך הצגת מחירים בעסקאות מכר מרחוק, פנה השבוע הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, אל איגוד לשכות המסחר ואל מנכ"לי החברות הגדולות המוכרות באינטרנט (מדובר בין השאר בחברות וואלה, אינטרנט זהב, אולסייל, נטוויז'ן, וסקאל און ליין). הממונה דרש מהחברות לתקן, עד תחילת דצמבר הקרוב, את דרך הצגת המחיר במכר מרחוק כך שמחיר המוצר או השירות הנמכר בעסקת מכר מרחוק יכלול גם את דמי ההובלה וכל תוספת או הוצאה אחרת שיחולו על הצרכן. החובה להציג את המחיר הכולל חלה גם על מכירות רגילות, קבוצתיות, מכירות פיצוץ ודומיהן. עוד אומר קמחי כי הצגת המחיר כפי שנקבע תעשה בכל מקום בו מופיע מחיר המוצר (גם ב"באנרים ו"טיזרים"). על פי ההנחיות - גם אם יש אפשרות להובלה עצמית, חייב להיות מצוין מחיר כולל ואז לידו - מחיר המוצר ללא דמי הובלה בתוספת פרטים על מקום האיסוף. הצגת מחיר המוצרים הניתנים לאיסוף עצמי לא תהיה גדולה יותר או בולטת יותר ממחיר הנכס הכולל את דמי הובלה וכל תוספת אחרת החלה על הצרכן. מעניין יהיה לעקוב ולראות האם החברות מישמות את ההנחיה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|