 |
/images/archive/gallery/180/216.jpg החברות יודיעו לכם על סיום המבצע
עיבוד מחשב: דיויד רפפורט  |
|
החברות יצטרכו להודיע לצרכנים על סיום המבצע |
|
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק שתגן על הצרכן. חברות יחוייבו להודיע ללקוחות על סיום חוזים ולא יוכלו לחדש מבלי להודיע |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יהודה גולן 10/11/2004 15:31 |
|
|
|
|
 |
מכה לחברות הסלולאר, לספקי האינטרנט ולחברת הכבלים והלווין: חברות יחוייבו להודיע ללקוחות על סיום חוזים ולא יוכלו לחדש חוזים בתנאים פחות טובים מבלי להודיע ללקוח ולקבל את הסכמתו מראש. מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה הצעת חוק שבאה לקראת הצרכן. ההצעה קובעת כי חברות יהיו חייבות מעכשיו ליידע צרכנים על סיומו של מבצע שבו השתתפו הצרכנים לפני שהן מתחילות לחייב את הצרכנים במחירים גבוהים יותר. משמעות החוק היא שמבצעים שהסתיימו לא יאפשרו לחברות לחדש את החוזים מבלי לידע את הצרכנים קודם לכן על המחירים החדשים. חוק זה יזמו הח"כים אורית נוקד (עבודה) ושאול יהלום (מפד"ל). מדובר בעיקר במבצעים שעורכות חברות הסלולאר, חברות וספקי האינטרנט, חברות הטלפון והכבלים ועוד. החברות מחתימות צרכנים על חוזה ארוך טווח בדרך כלל לשלושים ושישה חודשים אולם עם תום החוזה הוא מתחדש אוטומטית בדרך כלל במחיר גבוה יותר מהסכומים הנקובים בחוזה המקורי. "הונאת ציבור הצרכנים תיפסק מעכשיו, חברות הלויין הסלולאר והאינטרנט יוכלו להציע מבצעים במחירים מוזלים אולם לא יוכלו לא לספר לצרכן שהוא יצטרך לשלם יותר בתום המבצע", אמר ח"כ שאול יהלום. הצעת החוק תחזור לועדת הכלכלה להכנה לקריאה שניה ושלישית, יו"ר הועדה ח"כ שמחון אמר כי ישאף לשפרה עד להצבעות הסופיות: "אין לי כוונה להביא לאישור הצעות חוק שלא תסייע לצרכנים, נתאים את הצעת החוק למצב שלא יפגע בצרכנים", אמר שמחון. במשרד התקשורת לא אהבו את הצעות החוק, עו"ד נועה גבע אמרה בדיון קודם בועדת הכלכלה: "הנוסח הנוכחי יגרום לניתוק מוחלט של טלפונים ופלאפונים ואנחנו חוששים מנזק שייגרם ללקוחות אם שירותי התקשורת שהם מקבלים יופסקו באופן חד צדדי". היא ציינה לדוגמא כי "אם נניח לקוח נמצא בחו"ל והמפעיל לא הצליח לאתרו וקבל את אישורו על הארכת החוזה ביניהם, הלקוח צפוי לניתוק הקו". עו"ד אבי רימון מחברת מירס הזהיר: "אתם כורתים את ענף ההנחות והסיבסוד שמבוססות על הימשכות היחסים עם הצרכן". עו"ד מירב שיבק מחברת ברק 013 טענה שהצעת החוק לא תעזור לצרכנים אלא להיפך תפגע בהם. לדבריה חברות תקשורת בינלאומיות עושות מבצעים לתקופה של שלושה חודשים. אישור החוק יגרום לכך שהחברות יתמחרו מחדש את המבצעים במחיר גבוה יותר: "חמור מאד שחברות מנצלות את תמימותו של הצרכן ולא מיידעות אותו על הפסקת החוזה כך שהוא יוכל לחפש עיסקה טובה יותר", אמרה ח"כ נוקד.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|