ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
"נפנה לערכאות בנושא דמי הקישוריות"
המועצה לצרכנות דורשת משר התקשורת להעביר לידיה את דו"ח אנליסס. ועדת הכלכלה: נעקוב שחברות הסלולר לא מעלות מחירים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שמוליק שלח
23/11/2004 14:47
על רקע ה"וויתור" שעשה שר התקשורת, אהוד אולמרט, לחברות הסלולריות, דנה היום ועדת הכלכלה בנושא דמי הקישוריות ושיטת הגבייה ע"י החברות. הוועדה החליטה לעקוב אחרי התנהלות החברות הסלולאריות ולוודא כי לא יועלו תעריפי השימוש בטלפונים הסלולריים באמצעות החזרת דמי השימוש החודשיים והעלאת מחירי השיחות היוצאות. כך הודיע היום יו"ר ועדת הכלכלה, שלום שמחון.
 
המועצה הישראלית לצרכנות השמיעה בוועדה ביקורת חריפה כלפי ה"וויתור" שעשה שר התקשורת, אהוד אולמרט, לחברות הסלולר בעניין הפחתת דמי הקישוריות. כמו כן, ביקרה המועצה את סירוב המשרד התקשורת להעביר למועצה את פרטי דו"ח אנליסס ששימש לכאורה את המשרד לצורך החלטותיו בנושא.
 
נציג המועצה הודיע כי המועצה רואה עצמה מחויבת לשמור על האינטרס הצרכני ולשם כך היא מתכוונת לבחון בסיוע
מומחים את החלטות משרד התקשרות. נציג המועצה הודיע כי עד עתה סרב המשרד לפניותיה להעביר אליה את הדו"ח ואם לא ישנה החלטתו בהקדם היא תפנה לערכאות משפטיות.
 
בדיון ציין נציג המועצה כי הפער בין הכוונה המקורית של השר להפחית את תעריף הקישוריות ב-32 אגורות לדקה לעומת ההחלטה שקיבל בסופו של דבר על הפחתה של 27 אגורות מהווה מתנה של כ-375 מיליון שקל לחברות.

ממשרד התקשרות נמסר: "בתקופה הקרובה הדוח יועבר לעיון המועצה לצרכנות, למעט החלקים המסחריים הסודיים הנוגעים לחברות".

ח"כ שמחון אמר כי על משרד התקשורת לבדוק ולהניח המלצות בנושא שחרור חסמי המעבר מחברה לחברה, שהם לדבריו מאד מסורבלים. שמחון ביקש מהמועצה לצרכנות כי תבדוק האם המגזר הפרטי לא מסבסד את ההטבות למגזר העסקי, בדומה לנעשה בתחום הבנקאות.

"מדובר בסבסוד צולב"
ח"כ אילן לייבוביץ' אמר כי אם על פי דו"ח אנליסיס העלות האמיתית של הקישוריות היא 15-19 אגורות, "מדוע ממשיכים לתת בידי החברות הסלולאריות ביצת זהב?". לייבוביץ טען כי מדובר בסבסוד צולב, שכן הלקוחות העסקיים לא משלמים דמי קישוריות אלא רק הצרכן הפרטי וכי החברות הסלולאריות מתחרות רק על הלקוחות העסקיים.
 
ח"כ דוד טל דרש כי משרד התקשורת יבטל כליל את דמי הקישוריות האחידים ויאפשר לחברות הסלולריות להתחרות על הצרכן. טל התייחס גם לשיטת חישוב זמן אוויר לפי יחידות של 12 שניות וטען כי ביולי 2004 הבטיח משרד התקשורת מעבר מהיר לחישוב אמיתי של יחידיות הזמן. "כיצד יתכן שכל החברות הסלולאריות מתיישרות על אותו מחיר? האם אין כאן קרטל?".
 
ח"כ אבשלום וילן הצטרף לדברים ודרש כי ועדת הכלכלה תתבע מהחברות הסלולריות שלא לבצע העלאת מחירים במקביל להפחתת הקישוריות, וכי אם יעלו החברות את מחירי השיחות היוצאות יש לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים שיבחן האם החברות אינן פועלות כקבוצת ריכוז.
 
אמיר לוי, סגן הממונה על אגף התקציבים באוצר, אמר בדיון כי באוצר משוכנעים שהצרכן ירוויח מהשינוי. לדבריו, מדובר בשוק של 13 מיליארד שקל, מהם עשרה נמצאים בתחרות. תחום הקישוריות, שמסתכם ב-3 מיליארד דולר, אינו  בתחרות.
 
לדבריו, "החלטת משרד תקשורת תסיט עוד 2 מיליארד שקל לתחום הנמצא בתחרות, דבר שיפעל לטובת הצרכן". רונן רגב מהמועצה לצרכנות אמר כי המבנה העסקי של השוק דורש שינוי ממצב שהחברות מרוויחות מעיקר מהשיחות הנכנסות וקובעות מחירים מגוחכים לשיחות יוצאות ולמכשירים הסלולריים.



תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...