/images/archive/gallery/103/864.jpgיהודה לוי ויעל בר זוהר
צילום: ברקאי וולפסון
הישראלים אוהבים מותגי אופנה
22.8% מהצעירים הבליינים מוציאים בחודש בממוצע בין 101 ל- 200 שקלים על ביגוד והנעלה. 62.3% מהקהל הצעיר והבליין רואה עצמו כאופנתי
דפדף בכלכלה
טל פמסון 24/11/2004 16:38
מותגי האופנה הפכו בשנים האחרונות לאחד הגורמים המשפיעים ביותר על הרגלי הקנייה של הצעירים בכלל ושל הישראלים בפרט. מוצרי הלבוש, ההנעלה ושאר האביזרים מקוטלגים ע"פ מותגים והכדאיות הפכה להיות פונקציה של צו האופנה ולא של נוחות או מחיר.
22.8% מהצעירים הבליינים מוציאים בחודש בממוצע בין 101 ל- 200 שקלים על ביגוד והנעלה. 20.8% מודים שכאשר הם רוצים משהו הם קונים אותו גם אם הם אינם יכולים להרשות זאת לעצמם. כך עולה מניתוח נתוני סקר TGI שהוזמן ע"י חברת המדיה המתמחה בצעירים "לעומק התודעה".
62.3% מהקהל הצעיר והבליין רואה עצמו כאופנתי עם סגנון מפרגן למותגים הישראליים. בקרב 18.7% מהצעירים הבליינים, "פוקס" היא רשת האופנה העיקרית ואילו אצל 18.2% "קסטרו" היא רשת האופנה העיקרית. 45.3% מהצעירים הבליינים סיפרו כי ברשותם ג'ינס של חברת "ליוויס" ו-31.6% סיפרו כי ברשותם ג'ינס של חברת "לי קופר". 44.4% אוהבים להיות מעודכנים באופנה החדשה.
זיו פופלבסקי, מנכ"ל משותף "לעומק התודעה": "כוח הקנייה של הקהל בגילאי 30-18 הוא כוח קנייה חזק מאד. אחת הסיבות לכך היא שהם נמצאים בשלב בחיים בו מתגבשים הרגלי הקנייה והנאמנות למותגים. ממצאי הסקר מוכיחים שקהל הצעירים הבליינים, הם אלו שמובילים את הדעה, האופנה והטרנדים השונים. אין זה סוד שחברות רבות מסמנות קהל אטרקטיבי זה כקהל היעד של מותגיהן והראייה לכך היא הביקוש הגבוה למותגי אופנה במדיית שירותי המועדונים, מקום התרחשות הזוכה לחשיפה מוגברת לאחרונה".