 |
/images/archive/gallery/158/409.jpg בית חולים
ארכיון  |
|
תחרות ההסעות לחולי הדיאליזה מחריפה |
|
התחרות שהתפתחה בין המכונים ובתי החולים נובעת בעיקר מסיבות כלכליות מובהקות, המאבק על כיסו של החולה, במקרה זה על תקציב משרד הבריאות |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יהודה גולן 1/12/2004 12:31 |
|
|
|
|
 |
מחריף המאבק בין בתי החולים במרכז הארץ ובין המכונים הפרטיים שמעניקים טיפולי דיאליזה. בחודשים האחרונים תופסת התחרות בין בתי החולים והמכונים תאוצה בניסיון לרכוש כמה שיותר חולי דיאליזה שזקוקים לטיפולים. המכונים הפרטיים שמגלים גמישות רבה החלו לבצע הסעות חינם לחולים מבתיהם למכון עצמו ולהחזיר את החולה הביתה, כדי למשוך אליהם מטופלים. בתי החולים הגדולים החלו רק באחרונה להגיב למהלך ולבצע אף הם הסעות כאלה. הנתונים על המאבק החריף בתחום מתן שירותי הדיאליזה עולה ממחקר שבוצע בשלוחת אוניברסיטת דרבי בתל-אביב. הסטודנטים שחקרו את הנושא במסגרת עבודת גמר בדקו את בתי החולים רבין, איכילוב, וולפסון ועוד, ומולם את המכונים הפרטיים א.פ.ק, נפרומוב, הכליה ועוד. מבדיקה עולה כי כיום מטפלים המכונים הפרטיים בכ-1,800 חולי דיאליזה לעומת זאת בבתי החולים מטופלים כיום 3,200 חולים, כך שההפרש איננו גדול כשמדובר בסך של כחמשת אלפי איש הזקוקים לטיפולי דיאליזה בארץ. התחרות שהתפתחה בין המכונים ובתי החולים נובעת בעיקר מסיבות כלכליות מובהקות, המאבק על כיסו של החולה, במקרה זה על תקציב משרד הבריאות. בניסיון למשוך אליהם חולים חדשים, הכניסו המכונים הפרטיים אלמנטים שיווקיים חדשניים מול בתי החולים כמו שימוש במערך הסעות פרטיות של החולים, מתן הרצאות על טיפולים שונים במהלך השהות לקבלת הדיאליזה, פגישות עם דיאטנים במהלך השהות ביחידת הדיאליזה ועם מומחים ללחץ דם וסכרת. גם בתי החולים מספקים מידע אבל הם מסורבלים וקשה להם לספק את המידע תוך כדי הטיפול ביחידה אלא באופן נפרד מה שמצריך הגעה נוספת לבית החולים. המכונים הפרטיים צמחו בצורה חדה בעיקר בשנתיים האחרונות, משום ההפרטה במערכת הבריאות, כך קובעות החוקרות, אולם לבתי החולים נותר היתרון בתחום השתלות הכליה, בתי החולים מאפשרים גישה ישירה למערך ההשתלות שלהם בניגוד למכונים. החוקרות מציינות כי התחרות בין המכונים הפרטיים ובתי החולים תלך ותגבר, כאשר לאו דווקא הכסף אלא היחס האישי יהיו מרכיב חשוב בתחרות ובתחום זה המכונים הפרטיים מובילים היום".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|