ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
סימנס משיקה קו מוצרים ל-2005
החברה תחל לשווק מכונות כביסה הפונות למעצבים, ספורטאים. סקר שערכה החברה: משק-בית מכבס בשבוע כ-5.7 מכונות בממוצע
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
1/12/2004 17:20
חברת BSH, יצרנית מוצרי החשמל מתוצרת בוש, סימנס וקונסטרוקטה תחל לשווק סדרות חדשות של מכונות כביסה, הפונות לקהלי מטרה ספציפיים. בין הסדרות שישווקו ניתן למצוא מכונת כביסה לבגדי מעצבים, מכונת כביסה לבגדי ספורט ומכונת כביסה ענקית בנפח של 10 ק"ג.

באמצעות מהלך זה מקווה BSH להעמיק את אחיזתה בשוק מכונות הכביסה, ולהגדיל את נתח השוק שלה ל-30%, לעומת נתח של 20% כיום. שוק מכונות הכביסה בישראל מגלגל כ-600 מיליון שקל בשנה, המדובר ב- 200 אלף מכונות
כביסה הנמכרות בישראל בכל שנה. השחקנים החזקים בשוק זה הינם: בוש, סימנס, קריסטל, AEG. כאשר 40% מהמכונות הנמכרות הינן בעלות פתח עליון ו- 60% בעלות פתח קדמי. מחירים סדרת מכונות הכביסה הם החל מ-2,990 שקלים ועד ל-7,990 שקלים.

סמנכ"ל השיווק של BSH ישראל, מאיר סהר: "החדירה לשוק המקררים תבוצע במהלך שנת 2005 והיא כחלק מאסטרטגיית BSH לחלוש על כלל שוק מוצרי החשמל החשמליים לבית. אנו מקווים לתפוס נתח שוק של 10% עד סוף שנת 2005".
 

חליפות, מעילים וסוודרים מצמר הם לבוש שלא נוהגים לכבס במכונת-כביסה
חברת BSH גם מפרסמת היום סקר שערכה טרם פיתוח המוצרים שתשיק בשנה הקרובה. על פי תוצאות סקר עולה כי, התכונות החשובות לצרכן במכונות כביסה הינן: הפעלה קלה ופשוטה (32.2%), סחיטה ללא קמטים (15.7%), קיבולת (13.5%), דלת רחבה (13.0%), פעולה שקטה (12.9%) ותוכניות מיוחדות (9.9%).
 
מהסקר נודע כי, חליפות, מעילים וסוודרים מצמר הם בד"כ פרטי הלבוש שלא נוהגים לכבס במכונת-כביסה. כמו כן, הגורמים המשפיעים על קניית מכונת-כביסה הם: ניסיון קודם או המלצת חברים (31.3%), שם המותג (31.0%), מחיר (18.0%), מגוון התוכניות והפונקציות (9.5%) וחסכון בחשמל (6.2%). הסקר גם מגלה כי משק-בית מכבס בשבוע כ-5.7 מכונות בממוצע.
 
בבחינת מדרג הפונקציות השימושיות לצרכן עולה כי, התאמת כמות המים וכמות השטיפות לכמות הכבסים ומידת הלכלוך שלהם (25.0%) הם החשובים ביותר לצרכן. לאחר מכן, מנגנון לתיקון טעויות – ומניעת נזקים לבגדים (24.8%), טיימר להפעלה מאוחרת (14.3%), מנגנון נגד הצפה (11.7%) ותצוגת הזמן הנותר לסיום התוכנות (10.5%).
 
נתונים נוספים שעלו מהסקר הם: כ-69.7% מהצרכנים לא משתמשים במייבש-כביסה בחודשי הקיץ. כ-1/5 מהצרכנים משתמשים במייבש כביסה, במהלך כל השנה. כ-75% מהציבור נוהג לכבס רק באמצעות מכונת-כביסה. כ-20% מהצרכנים נוהגים לכבס גם ביד וגם במכונת-כביסה. וב-80% ממשקי הבית האמא היא המכבסת כאשר רק ב-5% ממשקי הבית האבא בעיקר מכבס.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...