ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
ישראייר תובעת מאל על 8 מיליון שקל
חברת התעופה ישראייר טוענת בתביעה כי אל על ניצלה את מעמדה המונופוליסטי על מנת לגבות מחירים "בלתי ריאליים וטורפניים בקו לניו-יורק"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עמי אטינגר
8/12/2004 15:06
ישראייר תובעת את אל-על על ניצול לרעה שעשתה במעמדה המונופוליסטי בקו לניו יורק, ומבקשת פיצוי של 8 מיליון שקל. ישראייר הגישה את כתב התביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בכתב התביעה היא טוענת על "הניצול לרעה שעשתה אל על במעמדה המונופוליסטי בקו לניו יורק, בקיץ 2004, על מנת למנוע את חדירתה של ישראייר לקו זה ואת התחרות בו".
 
עוד טוענת ישראייר, כי אל-על הפרה בהתנהגותה את הוראות סעיף 29 לחוק ההגבלים העסקיים, בכך שהיא ניצלה את מעמדה כמונופלין, על מנת להפחית את התחרות בעסקים. בכך גרמה נזק כספי כבד לישראייר, ולמעשה אלצה אותה להפסיק את טיסותיה.
 
כתב התביעה מפרט כיצד הורידה אל-על את מחירי טיסותיה לניו-יורק מייד עם תחילת טיסותיה של ישראייר ליעד הזה "למחירים בלתי ריאליים וטורפניים". בכתב התביעה מצוין, כי אל-על יצאה במבצע לסוכנים, עם תחילת טיסותיה של ישראייר לניו-יורק, במחיר של 350 דולר לכרטיס,  "מחיר דורסני שהנו ללא כל ספק מתחת לעלות המושב של אל על עצמה".
 
עוד מפרט כתב התביעה, כי "אל על, במסגרת מלחמתה לחיסול פעילותה של ישראייר, בקו לניו-יורק, איימה על סוכנים שלא ימכרו את טיסותיה של ישראייר ואף אילצה את הנהלת טרמינל 4 בשדה התעופה קנדי בניו-יורק, להעביר את ישראייר מדלפק המכירות שניתן לה, לדלפק מרוחק וזאת תוך כדי הפרת ההסכם עם ישראייר.
 
ישראייר טוענת כי את כל זאת עשתה אל על בשל חששה מהתחרות בקו ומתוך רצון לשמור על המונופולין הקיים לה בו. חברת התעופה מדגישה בתביעה, את החשיבות שיש לתחרות לרווחת הצרכן ואת החשיבות בקיום אלטרנטיבה ישראלית בטיסות לניו-יורק. על סמך נתונים אלה מבקשת ישראייר מבית המשפט שיקבע, במסגרת צעד הצהרתי, כי אל-על הפרה את הוראות חוק ההגבלים העסקיים, באופן שהפחית את התחרות בעסקים ופגע בציבור.
 
עוד נמסר מהנהלת ישראייר, כי הואיל וישראייר החליטה זה מכבר לחדש את פעילותה בקו לניו יורק, יש משנה חשיבות, "במיוחד לאור ניסיון העבר המר של ישראייר עם אל על בקו", לכך שבית המשפט יפעל עכשיו על מנת שאל על תקיים את הוראות החוק ולא תנצל לרעה, בניגוד לחוק, את מעמדה כמונופולין בו.
 
בתגובה לטענות דחה אמיר שרף, היועץ המשפטי ומזכיר אל על, את טענות ישראייר. "חברת אל על מתמודדת מידי יום עם כ-100 חברות תעופה בינלאומיות על הקווים לישראל וממנה. זאת גם עפ"י דוח של הכלכלן דני מורג ממנהל התעופה, אשר קבע ששוק התעופה בישראל הינו שוק תעופה תחרותי ומשוכלל וכי לאל על מתחרות רבות בכל נתיב בו היא טסה, לרבות הקו לניו-יורק. התחרות המשמעותית בקו לניו-יורק היא מול חברת קונטיננטל האמריקאית אשר הכפילה את כמות המושבים שלה בקו ניו יורק-ת"א בקיץ האחרון וכן מול חברות תעופה בינלאומיות סדירות אחרות הטסות  לניו יורק דרך יעדים באירופה. חלקה של ישראייר בתחרות זו הוא שולי ולא משמעותי ואינו עולה על אחוזים ספורים מכלל הקיבולת בקו זה".
 
שרף מוסיף כי "חברת אל על, כחברה עסקית תחרותית , הוכיחה בשנתיים האחרונות כי היא יודעת להתמודד בשוק הישראלי בו נוספות מידי חודש חברות תעופה זרות וחברות שכר, ועל כן נראה כי הלקוח הישראלי מעדיף לטוס אל על למרות ההיצע ההולך וגובר של אלטרנטיבות". אל על מציינת כי כתב התביעה טרם התקבל במשרדיה.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...