 |
לאהרון זינגר מרמת השרון יש מספר שאלות בנוגע לתחזוקת צמיגים ומצבר, ועל אף שרובן כבר זכו לתשובות במדור זה בעבר, כדאי אולי לרענן קצת את הידע. האם רצוי להחליף צמיגים במכונית שנמצאת על הכביש כבר 4.5 שנים , ללא קשר לקילומטראז' שהם נסעו?
צמיג בן 4 שנים ויותר כדאי להחליף, כשהתאריך הקובע הוא תאריך הייצור שרשום על הצמיג עצמו, ולא המועד שבו הוא עלה על הכביש. צמיגים עלולים להינזק יותר בעת אחסון ללא תנועה מאשר כשהם מותקנים על מכונית שנוסעת והגומי שבהם "עובד". לכן , צמיג שבילה שנתיים במחסן ושנתיים על מכונית עלול להיות במצב גרוע מצמיג שבילה 3 חודשים באוניה ו-5 שנים על מכונית. גם לאיכות הצמיג ולאופן השימוש בו יש משמעות רבה. כך, למשל, צמיג שזכה לחיים קלים, מיעט לקפצץ על בורות מע"צ או על מדרכות הערים ולא סבל מהתעללות במהירויות גבוהות אמור להחזיק מעמד יותר זמן מצמיג שעבר חיים קשים. אישית, גם במכונית שמכלה כ-10,000 ק "מ בשנה בתנאים טובים הייתי מחליף צמיגים כעבור 4 שנים.
האם הוספת מים למצבר אחת ל-3 חודשים תורמת לאורך חייו או שזה רק עניין של מזל?
זאת שאלה פשוטה שעדיף להשיב עליה דווקא בדרך השלילה. במצברים שבהם קיימת התאדות מימן (וזה קורה ברוב מצברי העופרת-חומצה,כולל כאלה שמכונים "ללא תחזוק" ) מגיע שלב שבו הנוזל אינו מכסה את לוחות העופרת, ואז נוצר קצר, שמחסל את המצבר. לולא ההתאדות הקצר לא היה נוצר וחייו של המצבר היו ארוכים יותר. לכן, אל תחסכו במים. האם נסיעה יומית של כ-5 ק "מ מספיקה כדי לטעון את המצבר, או שנדרשת נסיעה ארוכה יותר? הדבר תלוי בגורמים רבים, החל בדגם המכונית וסוג המנוע שלה וכלה במצבה המכני והחשמלי ומצב המצבר. ככלל, 5 הקילומטרים הראשונים יספיקו בקושי, אם בכלל, לטעינת הזרם שנצרך בעת התנעת המכונית, ולא יותר מכך.
איזה סוג מצבר רצוי לרכוש? לכל יבואני הרכב בישראל יש מחלקות שירות, שבהן עובדים אנשים המכירים היטב את כל דגמי המכוניות שיובאו על-ידם, ובכל מקרה יש להם גישה קלה למידע הזה. תמיד כדאי לרכוש מצבר בעל קיבולת זהה או גבוהה מעט מזו שמומלצת על-ידי יצרן המכונית, בתנאי שהגודל הפיזי של המצבר מתאים למכונית. חשוב לדעת ממי רוכשים את המצבר (והאם יש לו "אבא" ), אבל לא פחות חשוב לבצע סקר שוק מפני שההפרש במחירי המצברים עשוי להגיע לעשרות רבות של אחוזים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|