 |
יו"ר מכון היצוא הישראלי, שרגא ברוש, אומר כי ליותר מ-80% מהחברות המייצאות אין מידע מבוסס ומסודר על הסביבה התחרותית שלהן. להערכתו, חוסר יכולתן "לקרוא את המפה", גרם וגורם לקריסתן של עשרות רבות של חברות ישראליות. ברוש טוען, כי על אף שהחברות מצטיינות בהכרת הנתונים הפיננסיים שלהן, למרבית היצואניות הישראליות אין מידע מבוסס ומסודר על פעילות המתחרים שלהן בעולם: על המוצרים שהם מפתחים, על רמת המחירים, ועל רכישות ומיזוגים בענף שלהן. כמו כן אין להן מידע על יכולת הייצור של המתחרים או על שביעות הרצון של הלקוחות מהמוצר שלהם ומעיצובו. לדברי ברוש, בשנה האחרונה השקיע המכון כמיליון שקל ברכישת מקורות מידע חדשים, דבר אשר איפשר טיפול בכ-3,500 סוגיות מידע - גידול של כ-30% לעומת 2003. בתחום מוצרי הצריכה הגיע המכון להסדר מיוחד עם חברת מינטל העולמית, שיאפשר ל-20 חברות ישראליות להיות מנויות על מאגר מידע המספק מדי יום מידע על מוצרים חדשים מ-135 מדינות. בשבוע הבא יקיים מכון היצוא את הכנס השנתי למודיעין תחרותי, בשיתוף הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ"ת) ובהשתתפות כ-150 חברות . יו"ר הפורום, מיכאל בלקין, אמר אתמול כי בישראל נמצא נושא המודיעין התחרותי נמוך בסדר העדיפות ברמה הלאומית, האקדמית והעסקית.
|
 |
 |
 |
 |
|
|