ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
קפה חזק
גיאוקרטוגרפיה: בתי-הקפה בישראל נמצאים במגמת פריחה. נתפסים כבילוי זול ותופסים כרבע מבתי-האוכל בארץ
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
דרור מרמור
14/12/2004 8:20
כ-2,000 מקומות אכילה קיימים בגוש דן, אולם רק 350-300 מהם משמשים כמוקדי בילוי, כך עולה מנתוני החטיבה הכלכלית של קבוצת גיאוקרטוגרפיה. בתי-קפה וסניפי רשתות הקפה החדשות מהווים כ-25% מבתי-האוכל הטרנדיים, זאת בשעה שבתי-הקפה מהווים 23% בלבד מתוך כלל העסקים המוגדרים כבתי-אוכל בישראל.
 
לדברי ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, הריכוז הגבוה של בתי-הקפה בתוך עסקי הבילוי נובע מהעובדה שהם לא נועדו רק להשביע רעב, ופריחתם נובעת גם מכך שהם מהווים מוקד בילוי זול, בהשוואה לבילוי במסעדה.
 
המסעדות הלאומיות-גרוזינית, טורקית, פרסית וכיו"ב - הולכות ותופסות מקום חשוב אצל הבליינים, והן מהוות כ-9% מכלל המסעדות. במקביל, רק 5% מכלל מקומות הבילוי מגדירות את עצמן "מסעדת גורמה" או "מסעדת שף", בין השאר בשל העובדה שהמושג "גורמה" קצת מעורפל. בגיאוקרטוגרפיה מציינים כי המסעדות המוגדרות בכלליות "אסיאתיות", שהיו פופולריות מאוד בשנים האחרונות, ירדו מבמת הבילוי בגוש דן, ונמצאות בשיעור נמוך אפילו בהשוואה למסעדות איטלקיות.
 
לדברי דגני, הטרנד היום הוא מסעדות המוגדרות בפירוש "יפניות", ולכן ייתכן שחלק מהמסעדות האסיאתיות החליטו להגדיר את עצמן היום כך, כדי להגדיל את מספר המגיעים אליהן. "סושי", מציינת דגני, "הפך להיות חלק מהתפריט המוגש בהרבה מסעדות, לאו דווקא כאלה שהוכרזו כיפניות".
 
מתברר שבשוק המסעדות ה"מיועדות לבילוי" קיימת תחלופה גבוהה יחסית של עסקים, כך ש-11% מבתי-הקפה והמסעדות הם מקומות שנפתחו בחצי השנה האחרונה, ולעומתן שיעור דומה של בתי-קפה נסגרו. דגני מציינת כי חייהן של מסעדות קצרים בדרך כלל, וחלק גדול מהן נסגרות אחרי תקופה של פחות משנתיים.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...