ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
ערך מוסך
המוסכים של היום זה לא מה שהיה פעם - כך מבטיחים לנו גורמים חדשים בענף. את הרכב ייקחו לכם מהבית וגם יחזירו - אם תגיעו למוסך תקבלו כוס קפה וגישה לאינטרנט. האם מדובר במהפכה של ממש או בגימיק? המוסכים הוותיקים מתעקשים: "אצלנו תקבלו שירות לא פחות טוב"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
שגית פסטמן
20/12/2004 8:17
מהפכת השירות הגיעה, כנראה, גם לענף תיקוני הרכב. תשכחו ממוסכניקים מעוטרים בכתמי גריז וקצרי רוח. הלקוח הוא המלך, וככזה מציעים לו במוסכים מסוימים חבילות שירותים שיקלו עליו את הטרטור הכרוך בטיפול במכונית.
 
אז מה הם בעצם השירותים החדשים, עד כמה הם מייקרים את הטיפול ברכב, והאם מדובר במהפכה אמיתית בענף, או שמישהו כאן סתם "נותן גז בניוטרל"? ב הילוך שישי, קבוצת מרכזי שירות ומכירה לרכב באזור המרכז, מבטיחים: "הרכב התקלקל? כבר לא צריך לצאת מהבית". במסגרת "חבילת הסטנדרטים הייחודית" החדשה שמציעה החברה, אפשר למצוא שירותי העברת טסט למכונית, הבאת והחזרת הרכב ללקוח במקרה של תיקונים וטיפולים, ופריסת תשלומים נוחה יותר.
 
לדברי
שייקה הורביץ, יו"ר החברה, חלק ניכר מהשירותים הכלולים בחבילה החדשה כבר ניתנו באופן זה או אחר בעבר במוסכי הרשת. מבולבלים? גם אנחנו. "העניין הוא שהשירותים הולכים ומשתכללים גם בגלל דרישת הקהל וגם בעקבות הסטנדרטים שאנחנו מציבים לעצמנו", מבהיר הורביץ. החידוש הגדול, למעשה, הוא בעצם העובדה שהחברה מיידעת את כל הלקוחות על השירותים החדשים, ומתמחרת ומשווקת אותם באופן אחיד.
 
לדברי הורביץ, "חברות הליסינג הן שהתחילו להציע את ההטבות הנלוות הללו, והמוסכים'נדבקו' בחיידק הזה מהן. התחרות בשוק גדולה, וכך נפתחה חזית נוספת גם בתחום השירות ללקוח". הלקוח , לרוב, ייאלץ להתגורר בתל-אביב - או לפחות בגוש דן, כדי ליהנות מפירות ה"מהפכה".
רכב חלופי
כאמור, רשת הילוך שישי מעניקה ללקוחותיה את האפשרויות הבאות: לקיחת הרכב מהבית למוסך ללא תשלום ברחבי גוש דן בלבד; לקיחת הרכב לביצוע טסט מהבית תמורת 150 שקלים - ואם בעל הרכב יביא אותו בעצמו למוסך, התענוג הזה יעלה לו 100 שקלים בלבד; במקרה שבו הרכב נמצא יותר מיומיים במוסך, החברה מספקת ללקוח רכב חלופי (מדרגה B) ל-3 ימי עבודה ומעלה;
 
כמו כן, בעת שהרכב נמצא במוסך הלקוח יכול לקבל את שירותיו של יועץ צמוד, שיעדכן אותו במצב המכונית, וגם חותמת איכות על התיקון על-ידי בוחנים מוסמכים; ולבסוף-החברה מאפשרת את פריסת מחיר התיקון ל-6 תשלומים ללא ריבית והצמדה, בהדרגה.
 
כך למעשה, ניתן לחלק תשלום של 500 שקלים לשני תשלומים, בקפיצה של 500 שקל נוספים-ל-3 תשלומים , 4 תשלומים לסכום של 1,500 שקל , וכך הלאה. לדברי הורביץ, האנשים שמשתמשים בשירותים הללו הם בעיקר כאלה שזמנם יקר להם. האם שווה למוסך להשקיע כל-כך הרבה מאמץ וכנראה גם כסף בשירותים שחלקם ניתנים ללקוח בחינם? הורביץ משוכנע שכן: "קודם כל, לא כל הלקוחות משתמשים בהטבות הללו. שנית, אנחנו בהחלט מרוויחים על התיקונים של המכוניות, כך שאנחנו יכולים להרשות זאת לעצמנו".

קופונים לבגדים
הניסיון לחזר אחר לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים מביא לענף גימיקים שיווקיים שהיו זרים לו עד כה. כך, לדוגמה, מוסך פליקס בתל-אביב חילק באחרונה ללקוחותיו קופונים בסך 50 שקל לקנייה בחנויות קסטרו ו"קסטרו מן" עבור כל טיפול במקום. הערך הכספי של הקופון לא גבוה במיוחד, אבל בפליקס אומרים שהשיטה עובדת. כמו כן המוסך מפעיל מערך הסעות בחינם בתל-אביב, שבמסגרתו מסיע נהג מהמוסך את בעל הרכב לכל מקום שירצה לאחר שזה הביא את רכבו לטיפול.
 
"גם את הרכב ניתן לקבל בחזרה בכל כתובת ואתר - תמורת תוספת מחיר של כ-50 שקל ", מספר מיכאל בזק, סמנכ"ל המוסך. בתום כל טיפול מבטיחים בפליקס להעניק ללקוח שטיפה למכונית בחינם, ומי שמעוניין להמתין לרכבו בזמן הטיפול מוזמן לעשות זאת בחדר ההמתנה שנמצא במוסך ובו עמדת מחשב וחיבור לאינטרנט, שתייה חמה וקרה, כיבוד קל וחומר קריאה.
 
גימיק נוסף הוא שירות לקהל הבליינים - בימי חמישי עובדים בפליקס עד חצות. ניתן להביא את האוטו לתיקון או לטיפול עד השעה 20:00 ולבוא לקחת אותו עם סגירת המוסך ב-24:00, ללא תוספת מחיר.בזק: "ההטבות הללו עוזרות לנו בתחום שימור הלקוחות - הם הופכים לשגרירים שלנו ואנחנו ל' מותג' בקרב הציבור שבא איתנו במגע".
מהפכה "על הנייר" ?
לא כולם רואים עין בעין את "מהפכת השירות" בענף המוסכים - יתרה מכך, יש מי שטוענים שמדובר במהפכה "על הנייר", או יותר נכון: "על הפרוספקט" - מהפכה שיווקית ויחצנית בלבד, שלא טומנת בחובה בשורה אמיתית. במוסך התל-אביבי יפנאוטו מתקשים לעכל מושגים כמו מיתוג, קונספט שיווקי והשקות של שירותים ייחודיים.
 
שלא לייחוס, מבהירים שם שהשירותים שמוזכרים לעיל הם לרוב סטנדרט מקובל, לפחות באזור המרכז. כך, למשל, במקרה שלקוח יבקש שעובדי המוסך ביפנאוטו יגיעו לקחת או למסור את הרכב במקום מוגדר, הם ישמחו לתת את השירות הזה. רכבים חלופיים מסופקים לרוב במסגרת סוג הביטוח שיש לבעל הרכב.
 
כמו כן, יועץ צמוד הוא פונקציה בסיסית היום בכל מוסך שמכבד את עצמו וגם חדר המתנה נעים ומצויד. בנושא התשלומים, מבהירים ביפנאוטו, בדרך כלל הלקוח יכול לחלק ל-3 תשלומים שווים ללא ריבית את התשלום עבור התיקון, ואפילו מעבר לכך אם הוא משלם בקרדיט. ברוב המוסכים, מוסיפים שם, ניתן לחלק את התשלומים אפילו בכל קפיצה של 300-250 שקל לכל תשלום.
 
אז מה נותר לנו לעשות כלקוחות? כמו תמיד, להשוות מחירים, לבדוק היטב את ההצעות, לא להתרגש יותר מדי מהפרסומים והגימיקים החדשים, ולא להסס לדרוש את השירותים האישיים והפינוקים גם מהמוסכניק הפרטי שלנו - ייתכן מאוד שה"מהפכה" הדביקה גם אותו, ואנחנו פשוט לא ידענו.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...