 |
מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית, ברוב של 29 מול 10 מתנגדים, הצעת חוק שיזם ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), ולפיה חברה המספקת שירות ארוך טווח תהיה חייבת לנתק לקוח על-פי בקשתו תוך 14 יום מעת מתן ההודעה. גם החיוב הכספי ייפסק לאחר 14 יום לכל היותר מאז ההודעה. החלטה זו תביא קץ לתופעה מוכרת, שלפיה נתקלו עד עתה צרכנים רבים, מנויים של חברות המעניקות שירות ארוך ומתמשך. כאשר צרכנים רוצים לעבור לחברה מתחרה, למשל בין חברות אינטרנט, שירותי טלפון, לווין או כבלים, מצפה להם מסכת ארוכה של קשיים ותירוצים שמערימות החברות, המעכבות את הניתוק וגורמות ללקוח עוגמת נפש. ח"כ ארדן הבהיר כי הצעת החוק מתייחסת למקרים שבהם רשאי הלקוח להתנתק מהעסק (לעומת מקרים שבהם, על-פי תנאי ההתקשרות בין הלקוח והספק, עדיין לא ניתן להתנתק). ארדן סיפר כי שמע תירוצים שונים ומשונים כמו "מחלקת שימור לקוחות תחזור אליך", "יש בעיה בתיאום הגעת הטכנאי", וכן הלאה טענות, שלדבריו מטרתן לייאש את הלקוח שמבקש להתנתק, ולגרום לו להישאר. שר התמ"ת אהוד אולמרט הודיע כי הוא תומך בחוק, וכך גם הממשלה, אולם ביקש כי הממשלה תגיע להסכמה עם ארדן לגבי נוסח ההצעה במהלך הדיונים בוועדת הכלכלה. ארדן נענה לבקשה זו.
|
 |
 |
 |
 |
|
|