/images/archive/gallery/115/248.jpgבשר נע באיטליז. תמונת ארכיון
התג הירוק: 2,500 תלונות נגד מזון מן החי בשנתיים
מתוך זה, כ-420 תלונות נגעו למוצרים שפג תוקפם וכ-120 תלונות התקבלו כנגד איטליזים המשתמשים בבשר הנחשב לא מפוקח
דפדף בכלכלה
יעל גרוס 29/12/2004 17:14
כ-2500 תלונות צרכנים העוסקות במזון מן החי התקבלו בשתי שנות הפעילות הראשונות של אירגון "התג הירוק". מפילוח התלונות עולה כי כמחצית התלונות התקבלו בזמן משבר (כמו למשל שימוש בחומרי הדברה אסורים בדגי הבריכות, זיהום מי הים, דיווח על הרעלות בתקשורת).
כ-420 תלונות נגעו למוצרים שפג תוקפם, כ-120 תלונות התקבלו כנגד איטליזים המכניסים לחנותם בשר החשוב כבשר לא מפוקח, כ-50 תלונות התקבלו כנגד איטליזים המעבירים מוצרי בשר ברכבים ללא קירור, 35 תלונות הגיעו נגד בעלי מסעדות ואולמי שמחות. בנוסף התקבלו כ- 150 שאלות כלליות על כמות המים המותרת בבשר ובדגים ושאלות לגבי רכישת ביצים.
בנוסף התקבלו בקו החם כ-450 פניות של מנהלי מוסדות חינוך והורים כדי לברר האם שירותי ההסעדה בבית הספר פועלים בכפוף לכל התקנות והרשיונות הנדרשים. התלונות שהתקבלו עם פרטים מזהים עברו לאחר סינון ראשוני לטיפולם של הרופאים הווטרינריים של הרשויות שבדקו את התלונה, כולל ביקור במקום העסק.