ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
הפלשתינים דורשים לשנות תוואי הרכבת לירושלים
תוואי הרכבת המהירה אמור לחצות את הקו הירוק במנהרות בשני מקומות: סמוך לפארק קנדה, וסמוך למבשרת ציון. הרשות הפלשתינית: תוואי הקו נועד לקבוע עובדות בשטח
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
2/1/2005 7:52
מחלוקת חדשה בין ישראל לרשות הפלשתינית: הפלשתינים דורשים לשנות את תוואי קו הרכבת המהירה בין תל-אביב לירושלים, העובר דרך מודיעין, בטענה שהוא חוצה בחלקו את שטחי הרשות. התוואי החדש אושר בשבוע שעבר על-ידי שר התחבורה מאיר שטרית, לאחר שהתקבל לכך אישור מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז.
 
תוואי הרכבת המהירה אמור לחצות את הקו הירוק במנהרות בשני מקומות: סמוך לפארק קנדה באזור לטרון, וסמוך למבשרת ציון. ברשות הפלשתינית טוענים, כי תוואי הקו נועד לקבוע עובדות בשטח וכי בכוונתם להתנגד לו.
 
חבר הרשות הפלשתינית סאיב עריקאת מסר, כי הרשות הפלשתינית תתנגד להקמת הקו בתוואי שאושר, מאחר שבנייה מעבר לקווי 67' אסורה על ישראל לפי החוק הבינלאומי. במשרד התחבורה, לעומת זאת, אמרו כי לטענות הפלשתינים אין בסיס: "היועץ המשפטי לממשלה אישר במלואו את התוואי הקיים, הכולל חריגות לא משמעותיות מעבר לקו הירוק".
 
בעבר העלתה הרשות הפלשתינית טענות כלפי שדרוג קו הרכבת העובר מתל-אביב לירושלים (דרך בית-שמש), וגם כלפי קו הרכבת הקלה בירושלים, העובר סמוך לפסגת זאב, אך בניית שני הפרויקטים נמשכת כרגיל. מרכבת ישראל נמסר בתגובה, כי העבודות לבניית קו הרכבת המהירה נמשכות כרגיל.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...