ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
פרוקטר אנד גמבל רכשה את ג'ילט: חשש לעתיד היבואנית שסטוביץ'
במקביל: שנתיים אחרי שקנתה את וולה, פרוקטר מפסיקה את השיווק באמצעות אינטרקוסמא
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
30/1/2005 8:53
ביום שישי הודיעה פרוקטר אנד גמבל האמריקנית על רכישת חברת ג'ילט, בכ-57 מיליארד דולר. המהלך אמור להפוך את פרוקטר ליצרנית מוצרי הצריכה הגדולה בעולם, לאחר שלפני שנתיים רכשה גם את וולה. החברה אחראית, בין היתר, למותגי ענק כמו "פמפרס", " טייד", " אריאל", " הד אנד שולדרס", " באונטי", " פרינגלס" ו"קרסט", והיא נחשבת מובילה במגזר הנשי, עם מותגים כמו וולה, "אולווייס", " טמפקס", ו "מקס פקטור".
 
רכישת ג' ילט צפויה לחזק אותה במגזר הגברי, עם מגוון מוצרי גילוח וטיפוח. ג'ילט מחזיקה גם במותג משחות השיניים ומברשות השיניים "אורל בי", ומייצרת את סוללות "דורסל". גורמים בענף מעריכים כי לעיסקה לא תהיה השלכה מיידית על זכויות השיווק של חברת שסטוביץ', יבואנית מוצרי ג' ילט לישראל. עם זאת, ייתכן שהיא תיפגע בהמשך, כפי שקורה כעת לאינטרקוסמא, יצרנית ומשווקת וולה בישראל. אינטרקוסמא הודיעה בימים האחרונים לבורסה כי תפסיק לשווק את מוצרי וולה, ותתרכז בייצור בלבד.
 
אינטרקוסמא חתמה עם פרוקטר על חוזה ייצור בן 5 שנים, ותקבל ממנה פיצוי חד-פעמי בסך 10 מיליון שקל, בגין הפסקת פעילות השיווק. בהודעה לבורסה, מציינת אינטרקוסמא כי תנקוט צעדים להתאמת פעילותה והיקף הוצאותיה למציאות החדשה. מאחורי האמירה עומדת ככל הנראה כוונת החברה לצמצם את כוח האדם במחלקת השיווק שלה. גורם בחברה סיפר ל מעריב, כי בחודשים האחרונים הופסקה כמעט לחלוטין פעילות קידום המכירות ברשתות, וכי בקרב העובדים קיים חשש כבד מפיטורים המוניים.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...