ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
אסם נכנסת לתחום מאפי שמרים קטנים
החברה השקיעה 8 מיליון שקל בהשקת סדרה חדשה למותג "אסם הבית". הקטגוריה הזאת מגלגלת כ-14 מיליון שקל בשנה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
31/1/2005 12:28
חברת אסם נכנסת לראשונה לתחום מאפי השמרים הקטנים, עם ארבעה מאפים בהשקעה כוללת של 8 מיליון שקל. סדרת מאפי השמרים. קטגוריית מאפי השמרים מהווה כיום כ-10% מקטגוריית עוגות המדף, ללא שחקן גדול מוביל, וללא השקעה שיווקית משמעותית. בסך הכל, מגלגלת הקטגוריה הזאת כ-14 מיליון שקל בשנה.
 
אסם מחזיקה כיום בשמונה מעשרת המקומות הראשונים בשוק עוגות המדף (נילסן, דצמבר 2004 שנתי במונחים כספיים), עוגת השמרים עם שוקולד שלה הינה העוגה הנמכרת ביותר בשוק, ושתי עוגות שמרים נוספות במקומות ה-6 וה-7. בשני המקומות האחרונים נמצאות עוגה של עלית ואחת של קינדר.
 
לדברי דן פרופר, מנכ"ל אסם, מהווה השקת קו המוצרים החדש שינוי של כללי המשחק בשוק המאפה. "אסם בנתה את השוק הזה ומובילה אותו גם כיום – והיא נערכת להוביל גם את הצמיחה העתידית שלו". שוק העוגות המוכנות נאמד בכ-220 מיליון שקל לשנה. נתח השוק של אסם בתחום העוגות עומד על כ-40% (נילסן שנתי, דצמבר 2004, במונחים כספיים), לעומת 22% לעלית, 9% לריץ' ו-7% לגדרון.

מסקר שערכה אסם עולה כי 70% מבתי האב בישראל קונים מאפי שמרים. 85% עושים זאת לפחות פעם בחודש ו-50% לפחות פעם בשבוע. מעל 60% מהרכישות מתבצעות כיום מחוץ לרשתות השיווק, במאפייה או בקונדיטוריה.
 
הסדרה החדשה כוללת ארבעה מאפים: רוגלך שוקולד, רוגלך אגוזים, שושני קינמון ושושני פרג, שיימכרו ברשתות השיווק ובחנויות. בכל אריזה בת 400 גר' כ-13 יחידות של מאפה שמרים, ומחירה עומד על 16.95 שקלים.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...