 |
הנהלת רשות הדואר פנתה אתמול למשרד התקשורת בבקשה לבדוק את חוקיות ההחלטה של בזק לגבי גביית עמלה עבור חשבונות הטלפון. מנהל השירות הבנקאי ברשות הדואר, ברוך טפר, הבהיר כי הפנייה נעשתה בעקבות הפרסום במעריב שבו נחשפה לראשונה כוונתה של בזק. טפר אמר אתמול כי הנהלת בנק הדואר אינה מתכוונת לגבות עמלה עבור חשבונות בזק. לדבריו, הדבר מנוגד לחוק שלפיו פועלת רשות הדואר. מנהל השירות הבנקאי
הבהיר כי להערכתו בזק אינה רשאית לגבות במישרין את העמלה, בסך של 2.57 שקלים , באמצעות חשבון הטלפון, ולכן פנתה אתמול הרשות בתלונה למשרד התקשורת. מבדיקת מעריב מתברר כי הפרשה החלה לאחר שלפני שנה הוחלט במשרד החשב הכללי באוצר להשוות בין עמלות הגבייה בבנקים לבין אלה של רשות הדואר. בעקבות בדיקה זו, הנחה החשב לייקר ב-1.2 שקלים את דמי הטיפול שגובה בנק הדואר עבור תשלום חשבונות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
פגיעה בחלשים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
עוד אמר מנהל השירות הבנקאי ברשות הדואר כי "את חשבונות הטלפון משלמים באמצעותנו גמלאים רבים שאין להם שום אמצעי תשלום אחר, כך שבעצם בזק מספקת שירות מונופוליסטי. ההחלטה של בזק תפגע בצורה קשה באזרחים רבים". ובתוך כך, פנה אתמול עו"ד ירון לוינסון, מ"מ מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, במכתב למנכ"ל בזק, אמנון דיק וליוסי שלי, מנכ"ל רשות הדואר. עו"ד לוינסון מבקש מהשניים לשקול בשנית את כוונתם להתחיל ולגבות עמלות, שיפגעו באוכלוסיות חלשות, שאינן מיומנות בהפעלת אמצעים חלופיים לתשלום חשבונות. "גביית עמלה זו תייקר לאוכלוסיות רבות באופן משמעותי את חשבונות הטלפון. כמו כן, גביית תשלומי עמלות בבנק הדואר עלולה להוות תקדים מסוכן מבחינת הציבור לחברות נוספות במשק אשר יאמצו שיטה זו", כותב לוינסון. |  |  |  |  | |
|