ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
ה"נשר" פורש כנפיים
טמפו תשיק בירה שחורה טבעית בבקבוק משפחתי. הכניסה של החברה המרכזית למשקאות ערערה את השליטה הבלעדית של טמפו
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
24/2/2005 9:18
מלחמת הבריאות בשוק הבירה מתחממת: חברת טמפו תשיק בתחילת חודש מרץ בירה שחורה עם רכיבים טבעיים בבקבוק משפחתי תחת שם המותג "נשר", כך נודע למעריב. מדובר במוצר מקביל לזה שהשיקה החברה המרכזית למשקאות קלים בחודש אוקטובר.
 
אין זה הצעד הראשון במלחמה בין שתי החברות על קטגוריית הבירה השחורה. בחודש אוגוסט האחרון הפתיעה טמפו את החברה המרכזית למשקאות, שעמלה כשנתיים על פיתוח "מאלטי"-בירה שחורה בבקבוק פלסטיק משפחתי ללא חומרים משמרים, והקדימה אותה עם "מאלט סטאר" - בירה שחורה עם חומרים משמרים בבקבוקי זכוכית אישיים ובקבוקי פלסטיק משפחתיים.
 
יחד עם זאת, גורמים בענף גורסים כי הכניסה של החברה המרכזית למשקאות לקטגוריה ערערה את השליטה הבלעדית שהיתה לטמפו בשוק הבירה השחורה, הנמצא בצמיחה ושעל-פי נתוני נילסן, גדל בעשרות אחוזים במהלך שנת 2004, אך עדיין מהווה רק כ-1% משוק המשקאות הקלים. היקף מכירותיה של טמפו ב-9 החודשים האחרונים של 2004 היה 455 מיליון שקל.
 
בין המותגים שהיא מייצרת ומשווקת: "גולדסטאר", " מכבי", " היינקן", " מרפי' ס" ועוד. בתחום המשקאות הקלים מחזיקה טמפו בזיכיון לייצור משקאות "פפסי", " פפסי מקס" ו"סבן אפ". בנוסף מחזיקה החברה את הזיכיון הבלעדי לשיווק משקאות "בקארדי בריזר" בישראל. דוברת טמפו סירבה להגיב לידיעה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...