 |
בפסח הקרוב ייצאו לארה"ב כ-50 אלף ישראלים, וחודשיים לאחר מכן, בחופשת הקיץ, יגיעו לשם כ-250 אלף ישראלים - מספר לא מבוטל, שעל כיסו מתכוונות להיאבק אל על, קונטיננטל איירליינס וישראייר, שמפעילות לארה"ב טיסות ישירות. חוץ מהן, ינסו לקרוץ לישראלים גם אייר קנדה, השולחת זרועות מטורונטו לעבר יעדים בארה"ב, וכל החברות האירופיות הגדולות, עם טיסות ההמשך ממדינות-האם. המשמעות של התחרות העזה הזו, שכבר מתנהלת בחוצות הערים, היא שמחירי הטיסות לניו-יורק ינועו השנה בסביבות 590 דולר לאדם ללא מסים והיטלים, או 670 דולר כולל מסים והיטלים - הרבה פחות מ-1,200-800 דולר כולל מסים והיטלים, שקיוו חברות התעופה לגבות בשיא העונה. את התחרות אפשר לא רק לחוש באוויר, אלא גם לראות בפועל: לפני כשבוע הוציאה אל על למכרז כמה אלפי כרטיסי טיסה לניו-יורק, במחיר מינימום של 450 דולר לכרטיס. על-פי ההערכות בשוק, בפועל שילמו הסוכנים 550-500 דולר לכרטיס (כך שהמחיר לצרכן, ללא מסים, יהיה 590 דולר לכרטיס). ואולם , ביום שבו נסגר המכרז של אל על, פרסמה קונטיננטל כי היא תגבה 579 דולר (לפני מס) על כרטיס טיסה בחודשיים הקרובים, ללא הגבלות או התחייבויות כלשהן. בכך אותתה מתחרתה הגדולה של אל על בקו, כי אף מהלך אגרסיבי לא יהיה חף מתגובה מצדה. גם החברות האירופיות אמרות להשתתף בתחרות, אם כי ייתכן שבעוצמה פחותה מבעבר, בגלל הנהירה הגדולה הצפויה מאירופה לארה"ב הקיץ - בעיקר בעקבות חוזקו של המטבע האירופי לעומת הדולר. "2005 צפויה להיות שנת שיא בתיירות לארה"ב, בשל מחירו הנמוך יחסית של הדולר מול היורו, ועקב התחרות הצפויה במחירי הטיסות לארה"ב", אומר אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס. "צפויה עלייה במספר הנוסעים ליעדי נופש כמו אורלנדו, מיאמי (לרבות קרוזים) ולאס-וגאס. המבחן העיקרי של סיטונאי התיירות יהיה באספקת חדרי מלון ביעדים אלה ובערים נוספות בארה"ב, בזמינות גבוהה ובמחירים נוחים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
|