 |
בעולם התחרותי של ימינו, מעטים המוצרים והשירותים שכניסתם לשוק לא מלווה ברעש פרסומי גדול, וגם במה שמכונה מחיר "החדרה", "השקה" או "היכרות". לא משנה איך קוראים לו, המחיר המוצג לנו כאטרקטיבי הוא על-פי רוב נמוך ב-10% עד 50% ממחירו הסופי של המוצר, ומוצע לזמן קצוב. חברות ומשווקים אומרים שהוא נועד לאפשר לצרכנים ליהנות ממוצר חדש במחיר נוח, אבל הסיבות אמיתיות הן כמובן הרצון להחדיר את המוצר לשוק, למצב אותו מול המתחרים - ובעיקר לדרבן, להלהיב ולפתות אותנו לרכוש אותו. אם בדרך אפשר גם לגרום לנו "להתמכר" אליו ולקנות אותו ומוצרים הקשורים לו בנאמנות, וכשהמחיר יעלה - מה טוב. וברוב המקרים המחיר אכן עולה, אלא שעד אז הפיתוי רב. הנה כמה דוגמאות:
* שקם אלקטריק תשיק בתחילת השבוע הבא נגן מוזיקה MP3 " איי-פוד שאפל". מחירי ההחדרה, שיוצעו במשך 3 חודשים, יהיו נמוכים בכ-10% מהמחיר הסופי לצרכן, ויעמדו על 650 שקל לנגן עם זיכרון בנפח 512 מגה-בייט, ו-799 שקל לנגן עם 1 ג' יגה-בייט.
* חברת אנרג'ים ספורט משיקה זה החודש השני מסלולי ריצה חשמליים מתוצרת דאנלופ במחירי היכרות הנמוכים בכ-40% מהמקוריים. מסלול אחד מוצע ב-6,490 שקל במקום ב-11 אלף שקל, ומתחרה במוצרים מקבילים שעולים 15-10 אלף שקל. מסלול הריצה השני מוצע ב-2,249 שקל במקום ב-3,800 שקל , ומכשירים מקבילים עולים מ-3,500 שקל .
* חברת ג'ייד לאיפור, טיפוח ובישום, מבית דניה קוסמטיקס, נוהגת להשיק את מוצריה החדשים במחירי היכרות הנמוכים בכ-40% מהמחיר המקורי לצרכן. כך יקרה גם בחודש מרס, כשהיא תשיק מייק-אפ חדש ב-80 שקל במקום ב-149.90 שקל.
* חברת פל סחר משיקה טלוויזיה של חברת Loewe הגרמנית, מסך 55 אינץ', בטווח המחירים 36,900-34,900 שקל , במקום 44,900 שקל במסגרת טרייד-אין תמורת טלוויזיות שונות.
* מועדון הכושר גרייט שייפ מציע בימים אלה מינוי שנתי ב-180 שקל לחודש, במקום ב-260 שקל , לנרשמים הראשונים לסניף החדש שלו ברעננה, שייפתח, אגב, רק בעוד מספר חודשים.
* חברת הריצוף והכלים הסניטריים זהבי עצמון מלווה השקת סדרות חדשות ומוצרים חדשים במחירי היכרות שמהווים 40%-30% הנחה ונמשכים כחודש - וכך תעשה גם במרס, עם השקת סדרת ברזים חדשה.
* מרכז איי.די דיזיין הציע לאחרונה, במשך חודש ימים, מערכות ישיבה בריפוד עור במחיר היכרות שהיה נמוך בכ-20% מהמחיר הרגיל.
* אלפא קוסמטיקה,יבואנית המותגים שאנל, ג'יבנשי, אליזבת ארדן ועוד, משיקה מוצרים חדשים בהנחה של 25%-15% במשך כ-3 שבועות בממוצע.
* חברת און-ליין השיקה לא מכבר סדרה חדשה של מוצרי "בייביליס פריז", הכוללת מחליק, מברשת חמה ומסלסל, במחיר התחלתי של 99 שקל. בתום 3 חודשי ההחדרה עלה המחיר ל-129 שקל.
במבט ראשון, שווה להתפתות למחירי ההיכרות הנמוכים. אבל בניגוד למכירות סוף עונה או מבצעי מכירות אחרים, כאן מדובר במוצר חדש שעדיין לא הוכיח את עצמו. "מי שמדברים בתחילת הדרך הם הפרסומאים ולא המוצר עצמו, ועל כן מומלץ - במיוחד אם המוצר יקר - להמתין עד שהוא יצבור ניסיון ולקנות אותו לאחר תקופת הרצה, כשכבר יש עליו המלצות", אומר עו"ד ירון לוינסון, ממלא מקום מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות והיועץ המשפטי שלה.
אם בכל זאת מתלהבים, חייבים לזכור לדרוש תעודת אחריות ו/או הוראות שימוש ולברר היטב מי נותן שירות,איפה ואיך.
|
 |
 |
 |
 |
|
|