 |
לא בכדי חג הפסח מכונה במקומותינו גם "חג הצבעים". משקי בית רבים בישראל מקפידים לצבוע ולהתחדש לקראת האביב, ובשנים האחרונות רבים תפסו ביטחון ועצמאות והם עושים זאת בעצמם.
בחברות מספרים כי אחוז ניכר, 50%-34%, נוהגים לבצע עבודות צביעה בבית לפני פסח, ולפחות מחצית מהם עושים זאת בעצמם. על-פי אותם מקורות, משק בית ישראלי צובע את ביתו בממוצע פעם בשנתיים, ולקראת הפסח הוא מוציא בממוצע 450 שקל על צבע וחומרי תחזוקה לבית. כך צופים בענף גידול של 15% במכירות לקראת הפסח הקרוב, שיתבטא ב-4 מיליון ליטר צבעי קיר ובהיקף כספי של כ-55 מיליון שקל.
יצרניות הצבעים נערכות אף הן לקראת החג. יעקבי, למשל, מציעה קו צבעי בריאות של ענק הצבעים האמריקני שרווין וויליאמס, הכולל בין השאר את "סילינג", סיד על בסיס שרפים פלסטיים. יתרונו של מוצר זה על פני הסיד הסינתטי הוא היותו ידידותי למשתמש, חסר ריח חריף, בעל רמת כיסוי גבוהה יותר ותוצאה טובה יותר. מחירו הוא 53 שקל לאריזה של 5 ליטרים. מוצר נוסף של יעקבי הוא "סופר גארד 2000", צבע 100% אקרילי עם עמידות גבוהה, ללא ריח לוואי. צבע זה ידידותי לסביבה ועמיד בקרצוף כבד. מחירו: 151 שקל לאריזה בת 5 ליטרים.
טמבור ייצרה באופן בלעדי עבור חברת נגב את "נובו פיינט", צבע אקרילי בעל כושר כיסוי גבוה, שמחירו 216 שקל ל-5 ליטרים . בנוסף, טמבור השיקה לאחרונה 6 קולקציות גוונים ושיטה חדשה לעיצוב בצבע, המכונה "שיטת 60-30-10". חברת נירלט הוסיפה בימים אלה את המוצרים "ניקרוקריל גמיש", שהוא צבע אקרילי טהור, ו"ניקרוקריל קטיפה". טווח המחירים הוא 219-129 שקל לאריזת גלון.
מבצעים אטרקטיביים
הצבע הנמכר ביותר הוא צבע אקרילי לבן. עם זאת, דרור יעקבי, מנכ"ל חטיבת הצבעים של יעקבי, אומר כי "בשנים האחרונות ניכר ביקוש גובר לצבעים המגוונים".
כדי לעשות קצת סדר בכל סוגי הצבעים, הנה כמה מילים על ההבדלים ביניהם: סיד סינתטי נחשב ברמה הנמוכה מבין הצבעים, והוא אינו רחיץ. צבע פנימי, המכונה גם צבע פלסטי, נחשב בעל רמה גבוהה יותר, מיועד רק לקירות בתוך הבית, וניתן על-פי רוב לרחיצה ואף לקרצוף. עלייה נוספת בדרגת הצבעים הוא צבע עמיד בקירות פנימיים וחיצוניים, המכונה גם אקרילי.
על אריזתם של צבעים פלסטיים ואקריליים צריך להיות מצוין סיווג הצבע על-פי הברק שלו (מבריק, מאט משי ומאט), וכן אם הוא ניתן לרחיצה על-פי הדרגות הבאות: רחיץ; רחיץ ועמיד בקרצוף; או רחיץ ועמיד בקרצוף כבד. כושר הכיסוי הוא חלק מתכונות הצבע, ופירושו כמה שטח במ"ר מכסה ליטר אחד של צבע, נתון המאפשר להשוות בין אותם סוגי צבע גם מבחינת עלויות. ואם החלטתם לעשות זאת בעצמכם, אל תתפשרו על איכות הצבעים. מוצרים איכותיים מבטיחים תוצאות גם לחסרי ניסיון, ומונעים את הצורך לצבוע מחדש כעבור זמן קצר.
חוץ מזה, ישנם מבצעים אטרקטיביים. למשל, ב הום סנטר מציעים "סופרקריל 2000" לבן של טמבור (5 ליטרים ), במבצע של 1+1, במחיר 199 שקל, ויעקבי מציעה 50% הנחה על המוצר השני בכל קניית צבע.
|
 |
 |
 |
 |
|
|