 |
שמן תעשיות ממשיכה במהלכי הארגון מחדש של הקבוצה. במסגרת תהליכי ההתייעלות יפוטרו בהדרגה עשרות מעובדי החברה, כך אמר למעריב מנכ"ל שמן יעקב לסקוב. הקבוצה, שהפסידה ב-2004 כ-21 מיליון שקל, הודיעה לפני כ-3 חודשים על הקמת 2 חטיבות נפרדות שינהלו את פעילויותיה העיקריות: חטיבת האגרו-כימיה לניהול מוצרים ולקוחות מהתעשיה, וחטיבת המזון לניהול מוצרים ולקוחות לצרכן הפרטי.
בימים אלה מקימה החברה חטיבה נוספת-חטיבת שרשרת אספקה, שתתמוך בשתי היחידות החדשות. בראש החטיבה יעמוד שחר פרץ, לשעבר מנכ"ל ליווי' ס ישראל. פרץ ייהנה מדרגת סמנכ"ל. לדברי המנכ"ל לסקוב, במקביל בוחנת שמן את כינוס מותגי החברה, בהם "מגד", " מילומור" ו"זיתא", תחת מותג אחד מוביל. ההערכות הן שהמותג שישרוד את המהפכה הוא המותג המוביל של שמן, "עץ הזית".
כמו כן, בוחנת החברה את חיסולם של חלק מהמוצרים, מרביתם שמנים זולים ופשוטים יחסית, על מנת שתוכל להתמקד בפיתוח מוצרים חדשים, מתחום מוצרי הבריאות ושמני העילית. עוד גילה לסקוב, כי חודשו המגעים בין הקבוצה לבין היינץ ישראל, לאחר שהיינץ מכרה בשבוע שעבר את פעילות הדייסות ותחליפי החלב של חברת רמדיה לאיש העסקים יובל לוי.
לדברי לסקוב, לוי היה רוכש את העסקים האלה משמן, אם שמן היתה רוכשת את היינץ לפני כחודש, עיסקה שהתפוצצה על רקע דרישת היינץ להמשיך ולהעסיק את מאות עובדי החברה. היקף העיסקה בין שמן להיינץ הוערך ב-3.5 מיליון דולר, ובשמן מקווים שכעת היא תוזל, בעקבות מכירת רמדיה.
עוד גילה לסקוב, כי החברה מתכוונת להגדיל את סחירות המניה שלה בבורסה. לחברה כ-12% מניות רדומות, שאותן היא מתכוונת להפוך למניות סחירות בבורסה. חברת שמן תעשיות נמצאת בשליטת חיים פינק, המשמש כיו"ר החברה, באמצעות חברת קורלון, 12% מניות רדומות נמצאות בידי התאגיד והיתרה בידי הציבור.
|
 |
 |
 |
 |
|
|