 |
צריכת הגלידה השנתית הממוצעת לאדם בארץ, נמוכה, בהשוואה למדינות אחרות בעולם. כך עולה מסקירת שוק של BDI על ענף הגלידות בישראל. בעוד שהישראלי צורך בממוצע כ-8-6 ליטר גלידה בשנה, האירופי צורך כ-17-13 ליטר - שיעור הגבוה בלמעלה מ-50%, והאמריקני צורך כ-24-20 ליטר בממוצע בשנה - למעלה מ- 65%.
סך המכירות בענף הגלידות הסתכם בשנת 2004 בכ-900 מיליון שקל, כך עולה ממחקר BDI. מדובר בגידול של כ-7% בהשוואה ל- 2003, אז הסתכמו המכירות בענף בכ-840 מיליון שקל. ב-2003 שמר הענף על יציבות בהשוואה ל-2002.
45% מהגלידות נמכרות בקיוסקים, "פיצוציות" וגלידריות. 30% מהגלידות נמכרות במרכולים וברשתות השיווק לצריכה ביתית, וכ-17% מהגלידות נמכרות בבתי קפה, מסעדות ובתי מלון.
למרות שבענף הגלידות בישראל חמישה שחקנים עיקריים ומספר רב של גלידריות, "גלידות שטראוס" ו"נגה גלידות", מרכזות את רוב הפעילות בענף, כך עולה מ-BDI. בבדיקה שנערכה נמצא, כי "גלידות שטראוס" נחשבת לשחקן הגדול ביותר בענף ומחזיקה בנתח כספי של למעלה מ-49% מסך הגלידות הנמכרות בארץ. "נגה שותפות מוגבלת בע"מ" (בבעלות "אסם-נסטלה"), ניצבת במקום השני עם נתח כספי של 40%-36%. יתר השחקנים נאלצים להתחלק ב-11%-7% הנותרים.
עוד מציינים ב-BDI, כי הענף עבר שינויים רבים בעשורים האחרונים. עד תחילת שנות ה-90 פעלו בענף עשרות שחקנים, שחלקם יצאו מהענף וחלקם מוזגו לחברות גדולות יותר. "טנא נגה", "סנוקרסט", ו"ויטמן", הם רק חלק מהשמות, המוכרים לרובנו מהעבר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
גרף נתח שוק הגלידות בישראל. (גרף: BDI)
|
|
|