ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
הישראלים אוכלים פחות גלידה
BDI: ישראלי צורך 6-8 ליטר גלידה בממוצע בשנה - 50% פחות מהאירופים ו-65% פחות מהאמריקנים. שטראוס שולטת
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
16/5/2005 12:39
צריכת הגלידה השנתית הממוצעת לאדם בארץ, נמוכה, בהשוואה למדינות אחרות בעולם. כך עולה מסקירת שוק של BDI על ענף הגלידות בישראל. בעוד שהישראלי צורך בממוצע כ-8-6 ליטר גלידה בשנה, האירופי צורך כ-17-13 ליטר - שיעור הגבוה בלמעלה מ-50%, והאמריקני צורך כ-24-20 ליטר בממוצע בשנה - למעלה מ- 65%.

סך המכירות בענף הגלידות הסתכם בשנת 2004 בכ-900 מיליון שקל, כך עולה ממחקר BDI. מדובר בגידול של כ-7% בהשוואה ל- 2003, אז הסתכמו המכירות בענף בכ-840 מיליון שקל. ב-2003 שמר הענף על יציבות בהשוואה ל-2002. 

45% מהגלידות נמכרות בקיוסקים, "פיצוציות" וגלידריות. 30% מהגלידות נמכרות במרכולים וברשתות השיווק לצריכה ביתית, וכ-17% מהגלידות נמכרות בבתי קפה, מסעדות ובתי מלון.

למרות שבענף הגלידות בישראל חמישה שחקנים עיקריים ומספר רב של גלידריות, "גלידות שטראוס" ו"נגה גלידות", מרכזות את רוב הפעילות בענף, כך עולה מ-BDI. בבדיקה שנערכה נמצא, כי "גלידות שטראוס" נחשבת לשחקן הגדול ביותר בענף ומחזיקה בנתח כספי של  למעלה מ-49% מסך הגלידות הנמכרות בארץ. "נגה שותפות מוגבלת בע"מ" (בבעלות "אסם-נסטלה"), ניצבת במקום השני עם נתח כספי של 40%-36%. יתר השחקנים נאלצים להתחלק ב-11%-7% הנותרים.

עוד מציינים ב-BDI, כי הענף עבר שינויים רבים בעשורים האחרונים. עד תחילת שנות ה-90 פעלו בענף עשרות שחקנים, שחלקם יצאו מהענף וחלקם מוזגו לחברות גדולות יותר. "טנא נגה", "סנוקרסט", ו"ויטמן", הם רק חלק מהשמות, המוכרים לרובנו מהעבר.
גרף נתח שוק הגלידות בישראל. (גרף: BDI)
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...