ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
רגליים קטנות
מאות דגמי סנדלים לילדים מוצעים למכירה. אבל בעוד כשבועיים כבר מתחילות מכירות "סוף העונה"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
24/5/2005 8:26
ההתחממות האחרונה במזג האוויר מביאה לא מעט הורים לחנויות הנעליים לילדים, במטרה לעדכן ולחדש את קולקציית הסנדלים לזאטוטים. זה אמנם לא יהיה הביקור הראשון שלהם השנה בחנויות האלה, שכן כבר לפני פסח נרשם הגל הגדול של הקונים, אבל אז היה מדובר בעיקר בסנדלים חגיגיים, ואילו כעת החיפוש הוא אחר כאלה שיכולים להתאים לבילוי הפופולרי בארגז החול ובמגרש המשחקים.

מתברר שאם העניין לא ברמת דחיפות גבוהה במיוחד, שווה לחכות מעט עם הרכישה, אבל לא יותר מדי, שכן בחורף הקרוב כבר צפויה עליית מחירים משמעותית. דני מילשטיין, סמנכ"ל חברת אל שרד, אחת היבואניות הגדולות של נעלי ילדים, המשווקת למגוון חנויות ויש לה זיכיון להפעלת חנויות נעלי ילדים ברשת H&O, מבשר שאף-על פי שהקיץ עדיין לא כאן,בעוד כשבועיים תחל התקופה המתקראת "סוף עונה", והיא תביא איתה את מבצעי המחיר וההנחות השונות. ההמתנה הופכת כדאית, שכן נראה שמדובר בנתח הגדול ביותר בשוק ההנעלה, ולהערכת גורמים בכירים בענף, שוק נעלי הילדים מגלגל כ-500 מיליון שקל בשנה,וכשליש מתוכם מוקדש לסנדלי ילדים בלבד.

שוק נעלי הילדים מתחלק ל-3 חלקים עיקריים: קטגוריית הנעליים וקטגוריית הסנדלים, המבוססות על מותגים מקומיים, דוגמת נמרוד, גלי ו פאפיה, ונעלי הספורט, שבהן שולטים דווקא המותגים הבינלאומיים, ממש
כמו אצל המבוגרים. בכל אחת משתי הקטגוריות הראשונות מובילות הבנות באופן משמעותי על הבנים בכמות הנעליים שקונים להן.

"לבנות יש סנדלי שבת וחג, וסנדלי יומיום לשעות הבוקר בגן ולשעות אחר הצהריים לחוגים ולבילויים. אם לבנים קונים בממוצע שני זוגות סנדלים בעונה, לבנות קונים לפחות 4 זוגות. "השנה יש המון דמויות, הדפסות על הגפה והסוליה, שילוב של נצנצים ואבנים דמויות יהלומים, והמגוון רחב מתמיד", אומר מילשטיין ומוסיף שגם אצל הבנים יש התקדמות, וכבר לא מדובר רק בסנדל שחור, כחול או חום - היום יש פתיחות לשילובי צבעים מעניינים ולדוגמאות חדשניות.

יהודה אלבז,מנכ"ל בריל מרשת גלי, חושב אחרת וטוען שהשנה לא נרשמו חידושים מרגשים בתחום. "בשנים האחרונות השוק הגיע לרוויה בצבעוניות ובחדשנות, והשנה אפילו נרשמה דעיכה בכל הנוגע לפלטפורמות שכיכבו זמן ממושך".

אלבז מעריך כי מיד לאחר מכירות סוף העונה, לקראת קולקציית הסתיו, תירשם עליית מחירים משמעותית. "השנה נותרו המחירים באותה רמה של השנה שעברה, אבל מגמת הירידה נבלמה ובקרוב המחירים יעלו. רמת הייצור עלתה בתקופה האחרונה, ואיתה גם עלויות הייצור, עלויות היבוא ומחיר חומרי הגלם עצמם. בשנים האחרונות ספגנו את מלוא העלייה,אבל לקראת החורף הצרכן יספוג עליית מחירים בגובה של כ-20%".
מאות דגמים
חברת אל שרד מציעה הקיץ לא פחות מ-650 דגמי סנדלים במותגים השונים שלה, החל ב"נעלי צעד ראשון" רכות לפעוטות, ועד נעלי ילדים. לפעוטות מגיל טרום-הליכה ועד גיל 6 מציע מותג הפעוטות הבינלאומי צ'יקו קולקציה של סנדלים, סניקרס ונעליים, החל בטרום-הליכה, דרך צעד ראשון ועד מידה 32. הקולקציה מאופיינת בצבעים עזים וזרחניים ובשילובים מיוחדים של אפליקציות בצורות גיאומטריות. לחברה יש פטנט רשום ל"טרום-הליכה" ול"צעד ראשון", השם דגש על המבנה האנטומי של כף רגלו של הפעוט. הרפידה המיוחדת מובנית בתוך הנעליים והסנדלים, והחלק הקדמי של הנעליים מתרומם קלות במבנה מיוחד, הרשום גם הוא כפטנט, שנועד להגן על אצבעות רגליו של הפעוט ולמנוע שחיקה בחלק הקדמי של הנעליים בעת זחילה. התענוג יעלה לכם 289-199 שקל .

גם לפילה בייבי יש סנדלים המותאמים לכף הרגל הרכה של הפעוטות, השומרים על יציבות כף הרגל ומספקים תמיכה מלאה בקרסול, בקשת הרגל ובחלק הקדמי. הקולקציה מאופיינת בדפוסים על הסוליה ועל הגפה, בדוגמאות תותים, דובדבנים, פרחים לבנות ולבנים, מספרים וטקסטים,כמו גם בשטיפות מיוחדות - וכל זאת לצד קו קלאסי בשילובי צבעים.כל הגפותעשויות עורות נפה ונובוק רכיםבמיוחד,וניתן לצחצח גםאת בטנות הסנדלים,העשויות עור.מחירן שלמידות26-20 לצרכן הוא 169-159 שקל .

בגלי מציעים לפצפונים נעלי צעד ראשון העשויות עור רך במיוחד, המקנה הגנה מרבית לכף הרגל. הנעליים הן בעלות סוליות קלות וגמישות ורפידות עור בעלות מבנה אנטומי, וכן בטנת עור הסופגת את הזיעה. המחיר: 159 שקל.

גם מותג התינוקות הוותיק של חברת אלפנטן הגרמנית מציג השנה סנדלים המבטיחים לפעוטות הגנה מושלמת, חופש תנועה והליכה בטוחה ויציבה. כך גם קולקציית בייבי סהרה, המציעה סנדלים לבנות עם סגירת צמדן באבזור פרחים, ומשלבת עיצוב אופנתי בפטנט של סוליות המורכבות מ-4 שכבות נוחות, הכוללות רפידות עור טבעיות.

קולקציית נמרוד בייבי מציגה לקראת שבועות נעלי בובה חגיגיות, עם רצועה המעוטרת בפרחים צבעוניים, וסנדלים לבנים בשילוב עיטורים של פרחים ולבבות, כולם עשויים עור רך במיוחד וכוללים סוליות קלות וגמישות ורפידות בעלות מבנה אנטומי.

גם לפאפאיה הישראלית יש נעלי "בייבי" עם רפידות סופגות זיעה וסוליות עור גמישות, שמחירן 139-119 שקל . באותם מחירים קיימים גם סנדלי הבנים והבנות, במגוון שילובי צבעים ובסגירת צמדנים.
לבנות מציעה פילה קולקציה ססגונית של נעליים עם פלטפורמה מוגבהת וצמדנים לסגירה  קלה ונוחה, ולבנים מוצעים סנדלים במראה סנדלי הרים, שמשולבים בהם פרטים קטנים כגון צמדנים, פסים צבעוניים ורשתות המעניקות מראה מהודר ומושקע - כל זאת לצד סנדלים קלאסיים בשילובים של חום, שחור וכחול, וסוליות מגומי גמיש בעלות מבנה אנטומי. מחירם של סנדלים שטוחים במידות 35-25: 159 שקל . מחירן של נעלי פלטפורמה במידות 40-28: 209-199 שקל.

אופציה נוספת לנעלי פלטפורמה לבנות היא של LA, המציעה כפכפים וסנדלים, שלמרות גובהם מצוידים במבנה המאפשר אחיזה מצוינת של כף הרגל. המחיר: 199-99 שקל.

בגלי ייצרו השנה סנדלי בנות עם הדפסי לבבות, פרפרים ופרחים, לצד רפידות מודפסות. סנדלי הבנות בגלי מתחלקים לשתי קטגוריות: סנדלי אופנה וסנדלי יומיום לגן ולבית-הספר. הסנדלים לגן קלים, גמישים ופרקטיים במיוחד, וסנדלי האופנה מבוססים על פלטפורמה.

ניתן למצוא בקולקציה לבנות גם סנדלי BIO טבע - בעלי פלטפורמה וסוליית טבע מצופה בפקק, כאשר החלק העליון של הסנדל מעוטר בנצנצים. המחיר: 119 שקל. לבנים מציעה הרשת סנדלי סקוץ'. החידוש השנה הוא בסרטים בצבעים עזים, כמו צהוב ואדום.בנוסף,הקולקציה כוללת גם סנדלים לבנים עם אבזמים מקליקים, בנוסף לסרטים, ובמקום הסקוץ' יש אבזם-רעיון שנלקח מחגורת הבטיחות. המחיר: 139 שקל.

בנמרוד משיקים כעת קולקציית "רטרו" לבנות, הכוללת סנדלים בעלי סוליה שטוחה, עם אפליקציות נאיביות ומראה ארץ-ישראלי מעודכן, וסניקרס לבנים ולבנות של קדס קידס בצבעי לבן ובגזרות קלאסיות בסגירת צמדנים. נעליים במידות 40-19 עולות 200-75 שקל.

לסיכום, אם אתם ממש ממהרים, או רוצים להתחדש לקראת החג - אלה האופציות שימתינו לכם בחנויות, אם תגלו קצת אורך רוח. אמנם לא בטוח שתמצאו את כל הפריטים בכל המידות והצבעים, אבל ללא ספק תשלמו הרבה פחות.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...