ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
חתנים על המסלול
הגבר הישראלי של היום מטופח יותר מפעם, אוהב אופנה ומעודכן במה שקורה גם בעולם, מה שיצר בשנים האחרונות מהפך גם בשוק בגדי החתן. מגוון גדול מאוד של סגנונות לבוש אופנתיים מוצע כיום לשובר הכוס המיועד, ואפשר אפילו לשנות הופעה במהלך הערב
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
הראלה סטוצקי-באר
26/5/2005 9:19
לפעמים נדמה שרק נשים מתחתנות, לפחות על-פי תשומת הלב המוחלטת שמופנית לשמלות כלה, נעלי כלה, זרי כלה, עיצוב שיער לכלה, איפור כלה ושאר פריטים והכנות. הגברים, שהם החצי השני של הסיפור, נשכחים-משהו בחגיגות ההכנה לקראת היום הגדול, ומקומם מוצנע למדי, שלא לומר מקופח. אולי זה קורה כי מישהו עוד חושב שהם צריכים רק חליפה, ומקסימום גם זוג נעליים חדשות וחולצה.
אז זהו, שכבר לא. ימי החליפה האחת והיחידה של פעם והחולצה המעומלנת כבר מזמן עברוחלפו, והיום כבר מוצע מגוון גדול מאוד של סגנונות לבוש אופנתיים לחתן המיועד, כולל האפשרות לשנות הופעה במהלך הערב.

מעצב האופנה גרשון ברם מייחס את השינוי, ה"רדיקלי", לדבריו , שעבר החתן הישראלי-לעובדה שהגבר הישראלי מודע יותר, מטופח, אוהב ומבין אופנה, ומעודכן במה שקורה גם בעולם, עד כדי כך שתחום האופנה בכלל, והאופנה לחתנים בפרט, מאופיינים היום במגמות שונות.

דני אריס, מנהל המכירות באופנת סגל, המייבאת מותגים כמו דולצ' ה וגבאנה, קאנלי ו הוגו בוס, מדבר על מודעות גוברת למותגים בינלאומיים ידועים ומוכרים, שנכנסו לשוק במהלך העשור האחרון. אילן בז'ה, מעצב האופנה ומנהל חטיבת הגברים בפולגת, מציין כי תחום חליפות החתנים עבר שינוי גדול בשנים האחרונות, ממחויט ושמרני - לפריט אופנתי, מעודכן, "רענן" וקז'ואל למראה, ובנוסף גם מחיר החליפות
ירד באופן משמעותי לאורך השנים. למרות זאת, הוא עדיין רחוק מלהיות נמוך, בין השאר כי מוצמד לו התואר "חתן".

חליפות הן עדיין העניין המרכזי, והן זוכות להעדפה של כ-95% מהחתנים . בניגוד לעבר, מרביתן עשויות מבדים טבעיים ונושמים, כגון כותנה, פשתן וצמר קל, שמתאימים לקיץ הישראלי, וכוללות כמה סוגי "מראה". המראה הרענן, הצעיר והעכשווי ביותר, שהולך חזק הקיץ, הוא חליפה לבנה, שמוצעת גם בצבעי חול ובז'. " מדובר בחליפות אווריריות מבד פשתן או צמר דק, המהודקות למותן והולכות עם חולצה בחוץ ובלי עניבה", אומר אריס. בז' ה מוסיף שהמכנסיים הם ללא תפרים, הז'קט עם 3-2 כפתורים (צו האופנה האחרון) והחולצה לבנה, או עשויה פשתן טבעי בגוני חול.

"המראה הקלאסי מאופיין בחליפות שחורות חלקות ומבריקות, או עם פסים לבנים דקים, או עבים וגסים, בסגנון סרטי הסנדק והמאפיה האיטלקית, וכולל גם חולצה לבנה מחויטת, חפתים ארוכים, צווארון קטן ומטפחת, או עניבה צבעונית", אומר ברם, ומציין כי גם גוני הכחול, החום והאפור אופנתיים מאוד בקיץ הקרוב.

קרן סירני, מנהלת רשת חנויות ונדום, המייצגת את מותגי האופנה הוגו בוס, טרוסרדי ארמני ואחרים, מוסיפה שאת החולצה הלבנה יכולה להחליף חולצה מכופתרת בגוני קיץ שמחים, כמו ורוד, סגול וירקרק, שקבעו לעצמם השנה מקום טוב, ועניבה "טון על טון" באותם גוונים.
המראה הישראלי
"חתן שלא רוצה חליפה בכלל יוכל להתחבר בקלות למראה הנינוח והרפוי, שמתאים גם למי שמתחתן על חוף הים או בגן פתוח", אומרת סירני, ומתכוונת למכנסי פשתן לבנים או בגוון טבעי, עם חולצת פולו מפשתן בגזרה רפויה, או סריג קל ושקוף מעט עם שרוול ארוך או קצר. לדברי אריס, יש מי שבוחר גם להוסיף וסט לסגנון הזה, ויש גם מה שמכונה המראה הישראלי, המשלב חולצת טי עם חליפה.

כך או אחרת, המחירים, כפי שאמרנו, אינם נמוכים. באופנת סגל הם נעים בין 1,990 שקל לחליפה הצעירה מפשתן, דרך 3,000 שקל ל"חליפת קורליאונה", ועד 6,900 שקל למותגים כמו קנאלי, קוואלי ודולצ'ה וגבאנה.

ברשת ונדום חליפה עולה 6,990-3,490 שקל, חולצה 990-540 שקל , סריג 990-690 שקל, ועניבה 490-390 שקל.

בפולגת מחיר חליפה הוא 2,690-990 שקל, מכנסיים 599-269 שקל, ז'קט 1,390-569 שקל, חולצת אריג 279-169 שקל ועניבה 199-139 שקל.

ברשת האופנה הספרדית זארה חליפה עולה מ-899 שקל ועד 1,199 שקל, ז'קט 679 שקל, חולצה מכופתרת 269-169.9 שקל ועניבה 100% משי 139.9 שקל.

אצל גרשון ברם המחירים הם 2,290-1,490 שקל לחליפה; מכנסיים 490-290 שקל; חולצה 420-290 שקל וחולצת טי 189-85 שקל.

אז הקיץ הזה הם ילבשו לבן, ומאחר שמגוון האפשרויות עצום, מתברר שמרבית החתנים המיועדים מגיעים בליווי הכלה המיועדת כדי לבחור את סגנון הלבוש והחליפה, כ-10% מגיעים בלוויית חבר טוב וכ-5% עם אמא. תקופת השיא בשוק זה מתחילה עכשיו, קרי ל"ג בעומר, ונמשכת עד סוף אוגוסט, וההערכה היא כי הוא מגלגל כמה עשרות מיליוני שקלים.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...