שוקו בקרטונית
טרה מחליפה את שקיות השוקו המסורתיות בקרטוניות, במטרה ליצור בידול מול המתחרות
במהלך זה מקווה טרה ליצור בידול ממתחרותיה, יטבתה ותנובה אשר מחזיקות ברוב הקטיגוריה של מוצרי השוקו בשקית. זאת לאחר שנתח השוק של טרה בקטיגורית השקיות הבודדות ירד באפריל 2006 ל- 1.5% בלבד בעוד יטבתה מחזיקה 51.2% מהשוק ותנובה עלתה ל- 42%.
לאריזת הקרטונית 225 מ"ל פקק המאפשר פתיחה חוזרת, והיא ממותגת בדמויות טום וג'רי, המובילים גם את עיצובי מעדני החלב לילדים של המחלבה. בנוסף יועשרו משקאות החלב לילדים בסידן וויטמין D. לדברי החברה, כמות הסידן באריזת משקה של 225 מ"ל מהווה כ- 42% מכמות הסידן היומית המומלצת לילדים בגילאי 4-8.
לדברי הראל חייקין סמנכ"ל שיווק
טרה: "מחלבת טרה בחרה להשיק מוצרים חדשים עם תוספות בעלות תרומה תזונתית הפונה למכנה משותף רחב ביותר. במהלך הנוכחי פונה טרה לעולמם של הילדים ומציעה סדרת מוצרים טעימים ובריאים".
חייקין הוסיף כי רמת המחיר של משקאות החלב החדשים בקרטוניות דומה לזה של השקיות. מחיר קרטונית שוקו 225 מ"ל יהיה 2.04 שקלים, ומחיר קרטון שוקו 2 ליטר יהיה 14.7 שקלים.
קטגוריית משקאות החלב נאמדת בכ-350 מיליון שקלים בשנה, ומתחלקת לשקיות, מארזים משפחתיים ובקבוקים/קרטוניות לשימוש אישי (על פי נתוני סטורנקסט). טרה מחזיקה כ-5% מקטגוריה, כאשר שקיות השוקו מגלגלות כ-127 מיליון שקלים (36.5%) מהקטגוריה.
המארזים המשפחתיים מגלגלים כ-133 מיליון שקלים (כ-38% מהקטגוריה) ואילו המארזים האישיים מגלגלים כ-91 מיליון שקלים (כ-26% מהקטגוריה).