גל ההתייקרויות נמשך: תנובה שוב מעלה מחירי מוצרי חלב

תנובה, הראשונה מבין חברות המזון הגדולות שמעלה בשלב זה את המחירים, טוענת כי התייקרות חומרי הגלם, אילצה את החברה להעלות את מחירי חלק ממוצריה. מחירי מוצרי החלב יתייקרו בשיעור של 0.8%-4.5%

נורית קדוש | 1/11/2010 7:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בחברות המזון מתקשים להמתין לתחילת השנה ומתחילים כבר עתה לייקר את מחירי המוצרים. הראשונה מהחברות הגדולות שתבצע עליית מחירים היא תנובה, המעלה את מחירי מוצרי החלב בשיעור של 0.8%-4.5%.

העלאת המחיר נובעת לטענת החברה מהתייקרות חומרי הגלם, אשר אילצה את החברה לייקר את מחירי חלק ממוצריה. במסגרת ההתייקרות, ירשמו מחירי הקוטג' עלייה בשיעור 4.5%, הגבינות המלוחות יתייקרו ב-3.8%, מחירי משקאות חלב ושוקו יעלו ב-3.3%, מחירה של שמנת מתוקה יעלה ב-3.2%, מחירי המעדנים יעלו ב-2.3%, הגבינות הרכות יעלו בממוצע ב-1.6%, ואילו גבינות צהובות ובהן עמק 400 גרם, גוש חלב ופתיתים יעלו ב-1.7%. בנוסף, מחיר יוגורט פרילי ויופלה לבן יעלה ב-0.8%.

מתנובה נמסר כי "לאור העלייה במחירי חומרי הגלם לצערנו אנו נאלצים להעלות מחירים של חלק מהמוצרים". משטראוס נמסר בהקשר זה כי: "הקבוצה עוקבת אחר התנודתיות הגבוהה במחירי חומרי הגלם ושוקלת צעדיה בתחום". גם בטרה נבחן הנושא, אך טרם התקבלה החלטה.
חוששים להיות הראשונים

ברשתות השיווק טוענים כי יצרנים רבים מבקשים להעלות מחירים, אך חוששים להיות הראשונים מבחינה תדמיתית. מחירי הקמח הצפויים לעלות בקרוב, יביאו להתייקרות המאפים למיניהם ובהם עוגות, עוגיות, לחמים ועוד. מחירי חלק מהקטניות כבר עלו, כשהמוצר שרשם את ההתייקרות החדה ביותר הוא הכוסמת, שעלתה ב-30%.

יצרני המזון טוענים כי מחירי הארנונה והמים הצפויים לעלות ולהצטרף להתייקרות במחיר הדלק, ייאלצו אותם להעלות מחירים כבר בתחילת השנה. ההתייקרות בתעריפי המים צפויה להביא

לעלייה חדה במחירי המשקאות לסוגיהם, המבוססים על מים.

ברשתות טוענים מנגד כי ליצרני המזון מרווחים גדולים מספיק, המאפשרים להם להתמודד עם התייקרויות חומרי גלם מבלי להעלות מחירים לצרכנים. "היצרנים מעלים מחירים רק בכדי שיוכלו להתמודד עם התחרות במשק, על ידי יצירת מבצעי הנחות. אחרי שהרגילו את הצרכנים למבצעי הנחות לאורך כל השנה, הם חייבים למצוא לכך מקור מימון והוא העלאת מחירים", מסביר בכיר בענף הקמעונאות.

בראיון שנתן מנהל העסקים של שופרסל, ריצ'י הנטר למעריב עסקים אמר כי: "היה דיון חירום באו"ם, נוכח התייקרויות מחירי המזון בעולם ב-5.5% מאז תחילת השנה. העובדה שבישראל לא עלו המחירים, מעידה על עוצמת התחרות כאן, אבל נוכח ההתייקרויות בעולם בהחלט ייתכן שאחרי החג המחירים יעלו".

בעקבות המשך העליות במחירי החיטה בעולם, עלה מחיר הלחם לפני כחודש בשיעור של 3.62%. זאת לאחר שבחודש אוגוסט נרשמה עלייה בשיעור 3.55% במחירי הלחם. גם מחירי הטחינה, החלבה ומוצרים אחרים על בסיס שומשום צפויים לעלות בעשרות אחוזים בעקבות מחסור עולמי בשומשום, אשר נגרם מהשיטפונות החזקים במדינות הנחשבות ספקיות בינלאומיות כמו סין, הודו ופקיסטן.

נוסף ללחם ולטחינה, צפויות להתייקר גם ביצי מאכל, זאת בעקבות עליית מחירי הגרעינים, אשר הביאה את ארגון מגדלי העופות לדרוש עלייה בשיעור 7%-10% במחיר הביצים לאחר החגים. כפי שנחשף במעריב עסקים, מחירי הקפה צפויים לעלות בתחילת השנה, הן בבתי הקפה והן במוצרי הקפה הנמכרים ברשתות השיווק.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->