גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


כמה שמח, ככה עצוב

משה פרל לא מרוצה ממרד הצרכנים כי כשמדובר בכסף הגדול, אנחנו עדיין אדישים וכנועים

משה פרל | 31/5/2006 9:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אז תגידו שזה לא חרם צרכנים (כי אף צרכן לא באמת ויתר על משהו ולא נמנע מצריכת מוצר כלשהו. בסך-הכל חיכינו וחיכינו) ; ותגידו שזו לא באמת בשורה כלכלית (כי בסך-הכל אנחנו עושים עיסקה: מוכרים לחברת הטלוויזיה את חירותנו לשנתיים תמורת הנחה), אבל למרות הכל יש כאן בשורה צרכנית. למה? כי צרכני המונדיאל בכל זאת הוכיחו שהם "ישות מושכלת", שבאופן לא מאורגן ומאוד ספונטני מייצרת התנהגות צרכנית נכונה.

אלפים, שאולי היו מתחברים ברגע האחרון, נמנעו מלעשות זאת והלחיצו את בעלי זכויות השידור המונופוליסטיות. אתרי האינטרנט רחשו, עצומות הוחתמו, התקשורת הציפה והלחץ עבד. בעלי הנכס שנקרא "שידורי המונדיאל" הבינו שהם צריכים לעשות מעשה. אם הם מתוחכמים הם מכרו לנו הטבות פחותות בהרבה ממה שזה נראה. אם הם לא מתוחכמים הם באמת ירדו ב-40%, אבל בכל מקרה ברור לגמרי שהם נגררו. הם התאימו את התנהגותם המסחרית להתנהגותנו הצרכנית. זה איננו דבר טריוויאלי, זו בשורה.

האמת היא, שבמקרה של אוהדי הספורט זה לא חדש. מדובר בקהל הצרכנים המתוחכם והמודע ביותר שקיים כאן. אלה
"לקוחות" אמיתיים שיודעים לדרוש מהספק שלהם תמורה לכסף. תנסו להחליף מאמן בקבוצת כדורגל בלי לשאול את האוהדים; תנסו לקחת להם את הכוכב הנערץ עליהם; תנסו להחריב להם את איצטדיון הכדורסל הישן והאהוב עליהם. הלקוחות האלה דורשים תמורת הכרטיסים שהם קונים תמורה מלאה. הם הלקוחות, והספק ירקוד לפי החליל שלהם.

זה לא אופייני לענפים אחרים. רמה כל-כך תובענית ויכולת להפעיל את התקשורת באופן כל-כך אפקטיבי אינן מקובלות בענפי צריכה אחרים. אבל בכל זאת משהו זז. ראינו את מרד צרכני הגז שאילץ את ספקי הגז להוריד מחירים. ראינו סימנים קטנים בתחום התקשורת. העובדה שבעלי זכויות השידור של המונדיאל מצמצו ראשונים היא משמעותית.

אז אם כל-כך טוב, למה דיל המונדיאל הוא בעצם בשורה רעה? משום שמה שמתברר שוב ושוב הוא שהצרכן הישראלי מוכן לפעול, להתארגן, לפוצץ את האינטרנט ולהחתים עצומות כשמדובר במשחקי כדורגל שעולים ביוקר, אבל לא כשמדובר בחשמל, בכרטיסי הטיסה, במים, בחשבונות הטלפון וכו' וכו'. כשמדובר בכסף הגדול באמת בסל הצריכה שלנו, אנחנו עדיין אדישים וכנועים.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

משה פרל

העורך הכלכלי של מעריב. מחבר רב המכר "בעיניים פקוחות" ומגיש מגזין הרדיו "התכנית הכלכלית" בגלי צה"ל

לכל הטורים של משה פרל
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים