יש לי גלידה הכי טובה...
שטראוס ונסטלה מפציצות את שוק הגלידות במוצרים חדשים ומתחרות על לשון הצרכן. אז מה נלקק בקיץ 2006?
בשוק הגלידות הישראלי שולטות כיום ביד רמה שטראוס-עילית ונסטלה. בחודש ינואר נמנמו שתי החברות במצב שוויוני למדי כשכל אחת מחזיקה כ-50% מהשוק, אך כבר בפברואר החלו השתיים בהשקות של מוצרים חדשים על מנת לתפוס את המובילות לקראת התקופה המכריעה.
גלידת שטראוס-עלית השיקה שני מוצרים חדשים תחת המותג "מגנום"- מגנום עם גלידת שמנת וקשיו בקרמל בציפוי שוקולד לבן ועוגיות, ומגנום עם גלידת שמנת וצ'יפים של נוגט בציפוי שוקולד ושברי וופל.
תחת המותג "קרמיסימו" הוציאה שטראוס-עלית את כוסות קרמיסימו דנונה - פרי שיתוף פעולה בין המותגים קרמיסימו ודנונה, קרמיסימו מייפל בתוספת אגוזי קליפורניה, וקרמיסימו סורבה רימונים וקיווי אגס 0% שומן. גם בתחום הגלידות מופחתות השומן הושקו שני מוצרים חדשים: שטראוס לייט, ושטראוס לייט פרי בשלגון בודד.
ידוע כי ילדים הם צרכני גלידות כבדים, ולכן בתחום הילדים השקיעה החברה במיוחד והשיקה שלל מוצרים חדשים: פריזבי, גרפיטי, קורנטו פרה, סנדוויצ'יני, גלשן וביסים.
גלידות נסטלה לא ישבה בחיבוק ידיים והשיקה גם היא מגוון מוצרים. את סדרת לה קרמרייה 3% חידשה החברה ב-2 טעמים - שוקולד בלגי ותות, לסדרת לה - קרמריה אישית 3% שומן נוספו גלידת פיסטוק שוקולד עם סירופ שוקולד פקאן וגלידת בננה פקאן עם סירופ שוקולד, ולסדרת גלידת היוגורט 1.5% שומן נוספו הטעמים סורבה אפרסק, תות ופסיפלורה. את המותג נוק אאוט הרחיבה החברה ב-2 טעמים נוספים: נוק אאוט וניל עוגיות, ונוק אאוט שוקולד אגוזים.
גם נסטלה לא הזניחה את שוק הילדים, והשיקה גלידת ראש תות בתוספת סידן, גלידת גרפילד, רולר "השמיניה", פירולו סופרמן, קרחונים ללא צבעי מאכל ושלגונים מצופים ומועשרים בסידן.
בנוסף השיקה נסטלה את חטיפי קראנץ' – מארז של חטיפי גלידת וניל מצופים בשוקולד חלב ונבט חיטה המבוסס על שתוף פעולה עם מותג קראנץ' של נסטלה העולמית.

סדרת גלידה בטעמים של שטראוס יחצ
קרב של עליות וירידות
בחודשים האחרונים ניהלו שתי החברות קרב של עליות וירידות: בעקבות ההשקות החדשות בפברואר עלתה שטראוס-עלית בקטגורית הגלידות הביתיות ל-57.2% בעוד שנסטלה ירדה ל-42.8%. למרות זאת, במרץ התאוששה נסטלה ועלתה ל-47% בעוד ששטראוס-עלית ירדה ל-52%. באפריל שוב התחזקה שטראוס-עלית ועלתה ל-58.7% בעוד שנסטלה ירדה ל-40.4%. חודש מאי נסגר כשידה של שטראוס-עלית שוב על העליונה עם 53.6% מול 46.1% של נסטלה.
לפני כשבועיים נתנה שטראוס דחיפה אחרונה למאבק והשיקה שתי סדרות חדשות תחת המותג קרמיסימו. סדרה של טעמים מיוחדים במהדורה מוגבלת וסדרת מוצרים
מופחתי שומן. בעקבות ההשקה מצפים בחברה כי מכירות כלל הקטגוריה יגדלו בכ-12%.
נסטלה לא נשארה חייבת והשיקה בימים אלו בהשקעה של חצי מיליון שקלים את לה קרמריה ITALY - סדרת גלידות סופר פרמיום באריזת קלקר בטעמים וניל גורמה, קוקוס עם שבבי שוקולד ושקדים, ושוקולד אגוז.
בהשוואה למאי אשתקד, נראה כי נסטלה הצליחה לשפר מעט את מצבה שעמד אז על 42.6% (מול 57.4% של שטראוס-עילת) בקטגוריית הגלידות הביתיות, אך יריית הפתיחה של הקיץ למעשה רק נורתה, וכעת יהיה כדאי לשים לב לגזרת ההנחות והמבצעים שבוודאי תכריע את הכף בקרב על גביע הוואפל.

גלידות לילדים של נסטלה יחצ