"לא להאריך את רשיון ערוץ הקניות"
לטענת ארגון אמון הציבור, עשרות תלונות שהתקבלו נגד ערוץ הקניות חושפות התנהלות צרכנית פגומה והטעיית צרכנים. ערוץ הקניות: השירות שלנו הוא הטוב בארץ
באמון הציבור מדווחים על עשרות תלונות שהתקבלו נגד ערוץ הקניות, אשר בעקבותיהן הכין הארגון דוח בקרה על התנהלותו הצרכנית של הערוץ, הכולל ליקויים ובעיות עקרוניות שנמצאו בפעילותו. לטענתם, ערוץ הקניות לא נתן מענה לדוח, אשר נשלח בחודש דצמבר 2006.
דפוסי הליקוי העיקריים העולים מהדוח הם הטעיית צרכנים - הפרת התחייבויות למתן מתנות, אספקת מוצרים פגומים, אספקת מוצרים באיחור, אי התאמה בין מוצרים שהוזמנו לבין המוצרים שהתקבלו בפועל, חיוב צרכנים באופן בלתי חוקי חרף ביטול העסקה, ושירות לקוחות לקוי. לטענת אמון הציבור, מדובר בהפרות שיטתיות הנמשכות שנים רבות, תוך פגיעה חמורה בציבור הצרכנים ותוך הפרה של הוראות הרשיון שניתן לערוץ הקניות.
לדברי אמון הציבור, "ערוץ הקניות פועל תוך ניצול משאב ציבורי ובחשיפה גבוהה מאוד לציבור הצרכנים. הערוץ עוסק
במכר מרחוק, פעילות שהיא בעלת סיכונים צרכניים גבוהים ורגישות צרכנית גבוהה. בנסיבות אלו ובהתאם לתנאי הרשיון, ההתנהלות הצרכנית של ערוץ הקניות חייבת להיות ללא רבב. ברם, בחסות רשיון ציבורי, פועל הערוץ תוך פגיעה בזכויות בסיסיות של צרכנים".
מנכ"ל ערוץ הקניות אורן ז'ורבין מסר בתגובה כי "המדינות של ערוץ הקניות היא הצטיינות בשירות, ולראיה - 80% מהמכירות בערוץ הן של לקוחות חוזרים. אנו קשובים לצרכי הלקוחות ועושים את המקסימום כדי להשתפר. הערוץ מוכר מאות אלפי מוצרים בשנה, והתלונות שהתקבלו באמון הציבור מהוות אחוז קטן מאוד. אנו עוסקים בשיווק ישיר ובמוצרים שהם עתירי שירות, ועדין מתגאים בשירות הטוב ביותר בארץ. לגבי הדוח שהעביר אמון הציבור - הם קיבלו מאיתנו מכתב תשובה מסודר לגבי כל הנושאים שהעלו בדוח, ואנו משתפים עמם פעולה בדרך קבע".