תביעה ייצוגית בסך 122 מיליון שקל נגד יס
לקוח יס תובע את החברה על השיבושים בשירותי הטלוויזיה ובמוקד הטלפוני בשבועות האחרונים. ביס מנסים לפייס את הלקוחות: כינסו ישיבת חירום בה הוחלט כ"מחווה שירותית" להעניק לכל לקוחותיה את שירות הדי.וי.די בוקס בחינם למשך שבועיים
מגיש התביעה, יגאל גרינדלר, טוען באמצעות משרד אינסל, מילוא ושות', כי במהלך חודש ספטמבר הוא ושאר מנויי החברה "סבלו משיבושים יומיומיים והפסקות ארוכות בשידורי הטלוויזיה, שבאו לידי ביטוי, בין היתר, בשיבושים קשים בתמונה ובקול עד כדי כך שלא ניתן היה לצפות בשידורים".
במקביל, לדברי גרינלדר, מוקד השירות לא פעל ולא ניתן היה לקבל מהחברה כל שירות או עזרה. זאת, לאחר שהחברה פירסמה הודעה לפיה המוקד קרס. "קריסת מערכות זו הובילה בפועל לידי שיתוק מערך השירות והתעלמות מהנזקים שנגרמו לתובע, כמו לכל מנוייה, שהרי בפועל לא היה ביכולתם לקבל כל עזרה או לצמצם את נזקם, לרבות על דרך ניתוקם באופן זמני או קבוע".
לדברי גרינדלר, "מידי חודש משלמים מנויי יס סכומים נכבדים על מנת לקבל שירות מלא, הולם וראוי, וכנגד תשלום זה הם אמורים לזכות להפיק הנאה מלאה ורצופה משידורי הערוצים השונים". על כן, לדבריו, החברה היתה צריכה לפחות להודיע למנויים שסבלו מהתקלות, שהם לא יחויבו בדמי המנוי החודשיים של ספטמבר ושל כל חודש אחר אם יימשכו התקלות, ואם כבר חויבו - שבכוונתה להשיבם להם, "אולם היא לא טרחה לעשות כן".
בכך, לטענתו, הפרה יס את ההסכם עם המנויים, התעשרה על גבם שלא כדין והתרשלה כלפיהם כשלא סיפקה להם שירות ראוי והולם. לכן, לטענתו, עליה לפצות את המנויים, שמספרם מוערך בכ-535 אלף בתי-אב.
כזכור, לקוחות יס בצפון הארץ ובמרכזה, דיווחו בימים האחרונים על שיבושים בשידורי הטלוויזיה וכן בקבלת שירות במוקד הטלפוני של חברת הלוויין. ואף היום קיימה החברה ישיבת חירום בנוגע להפרעות שטרם נתגלה המקור להן.
מיס נמסר כי בחברה מבקשים ללמוד את התביעה בטרם תינתן תגובה. חברת יס החליטה כ"מחווה שירותית" להעניק לכל לקוחותיה את שירות הדי.וי.די בוקס בחינם למשך שבועיים.
ההנחה ביס היא שכלל הלקוחות, גם אלו שלא נפגעו מהתקלה המתמשכת, סבלו מליקויים בשירות בתקופה האחרונה. גורמים בחברת יס לא מכחישים כי בדעתם לפצות את הלקוחות שנפגעו מהתקלה, אולם בשלב זה עדיין לא יודעים להעריך מתי יסתיים האירוע, ועל כן, מתקשים להעריך את גובה הפיצוי.