ההסכם בין יאהו לגוגל קרס תחת לחץ הרגולטורים

בענף מרוצים: "לראשונה נתקלה גוגל באופוזיציה אמיתית לשאיפות ההתרחבות שלה". ביאהו, שקיוותה להרוויח מהעיסקה 800 מיליון דולר - מרוצים קצת פחות

סוכנויות הידיעות | 6/11/2008 7:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
גוגל חזרה בה מהסכם שותפות הפרסום עם היריבה יאהו, כדי להימנע מההתנגדויות של רשויות רגולטוריות, שסברו כי בהסכם קיים סיכון שגוגל תצבור כוח רב מדי בתחום המסחר באינטרנט.

הביטול יהווה מכשול נוסף עבור יאהו, שקיוותה שההסכם יוסיף להכנסות השנר תיות שלה כ-800 מיליון דולר, וירגיע את מחזיקי המניות, שעדיין זועמים על החלטת הנהלת יאהו לדחות את הצעת מיקרוסופט לקנותה ב-47.5 מיליארד דולר.

גוגל נסוגה לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי הזהיר שיתבע כדי למנוע את העיסקה עם יאהו, על מנת לשמר את התרחרות בשוק הפרסום באינטרנט.

"ההסכם בין השתיים היה מונע מלקוחות את יתרור נות התחרות - מחירים נמוכים יותר, שירות טוב יותר והתחדשות מתמדת", הסביר תומאס בארנט מפרקליטות המדינה.

ללא עזרתה של גוגל יאהו תחוש כעת ביתר שאת את הלחץ לחדש את השיחות עם מיקרוסופט, וסביר שבסופו של דבר תימכר בסכום הנמוך מ-33 דולר למניה, שאותו הציעה מיקרוסופט במאי.

לגוגל הוויתור על מכירת פרסומות ביאהו לא יהווה מכה כלכלית קשה, משום שהחברה מחזיקה כבר היום ברשת הפרסום האינטרנטית המצליחה ביותר.
פול גז, ברקס מורם

"מובן שאנחנו מאוכזבים שהעיסקה לא תצא לדרך", כתב דייויד דרמונד, היועץ המשפטי הבכיר של גוגל בבלוג של החברה. "אך אנחנו לא מוכנים שמאבק משפטי ארוך יסיח את דעתנו - זה יהיה כמו לדהור במורד דרך החדשנות עם הברקס מורם".

הנהלת גוגל לקחה סיכון אסטרטגי בכך שהסכימה לשותפות עם יאהו, משום שהיה ברור כי המהלך יגרום לבחינה מדוקדקת של הממשל

את כוח השוק שלה. אפילו שכעת נוטרלו ניסיונות הגדילה של גוגל, סביר להניח כי החברה תישאר תחת הזכוכית המגדלת של הרגולטור בארה"ב.

"לראשונה נתקלה גוגל באופוזיציה אמיתית", טוען ג'ף צ' סטר מ המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית. "גוגל כעת מודעת לכך שהצעדים האגרסיביים שלה בתחום הפרסום באינטרנט עלולים לפגוע בה ובתחום. התפיסה של גוגל השתנתה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים