מי צריך רכבת תחתית

האמריקאים בלחץ: התחבורה הציבורית בניו-יורק תתייקר בעשרות אחוזים

אלכס דורון | 28/11/2008 7:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תושבי ניו יורק מכינים את הארנקים: בעוד 4 חודשים תתייקר הנסיעה ברכבת התחתית ובאוטובוסים ב-23%. אגרות השימוש בכבישים, במנהרות ובגשרים בין רובעי העיר יתייקרו בשיעור דומה. לשם ההשוואה, בלונדון צפויה התייקרות של 7%-11%. התחבורה הציבורית בעיר משרתת 13 מיליון איש ביום, ומשתמשים בה לא פחות מ-95% מהתושבים.

ההתייקרות מעוררת ביקורת רבה: "שוב רוכבים על הגב של הנוסעים", נשמעות התלונות המוכרות. התארגנויות המחאה כבר החלו לצבור תאוצה - אך לכולם ברור שהגרזן יכה.

הסיבה: הגירעון התפעולי של רשות התחבורה MTA, המשרתת את ניו יורק רבתי, הוא 1.4 מיליארד דולר - וצפוי לתפוח ל-3 מיליארד דולר ב-4 שנים. הבעיות העיקריות הן הוצאות התחזוקה הגדלות ומספר הנוסעים, שצפוי לצנוח בעקבות הפיטורים והמשבר הכלכלי.

הרשות מתכננת תוכנית התייעלות, שבסופה יהיה לניו יורקים הרבה יותר צפוף בסאבוויי. בשבוע שעבר הודלפו פרטים לגביה: התוכנית כוללת ביטול שני קווים של הרכבת
התחתית, קיצוץ של 50% בפעילות כמה קווים ‏(דווקא בשעות השיא‏) והארכת זמני ההמתנה.

כמו כן יבוטלו חלק משירותי הלילה וסופי השבוע, יועלה תעריף הנסיעה באוטובוסי אקספרס ‏(מ-5 דולרים ל-7.5 דולרים‏) ויפוטרו כ-3,000 עובדים. התוכנית כוללת גם סגירת קופות מאוישות, ביטול עמדות המודיעין בתחנות מעבר מרכזיות וייקור המשקאות והחטיפים במכונות האוטומטיות.

כרטיס משולב של נסיעה באוטובוס ובתחתית יעלה 2.5-3 דולרים, מינוי חודשי יתייקר מ-81 דולר ל-100 דולר, ומחיר השירות לנוסעים עם מוגבלויות יוכפל ל-4 דולרים.

ברקע מצויות הבחירות לראשות העיר: מועמד אפשרי, מבקר העירייה ומועמד הדמוקרטים ויליאם תומפסון, החליט לנצל את ההתמרמרות והציג תוכנית אלטרנטיבית: ייקור אגרות רישוי עירוניות לכלי הרכב הפרטיים. לדבריו, "הכסף יסייע לקדם עצמאות אנרגטית בעיר ולפתור את מצוקת החניה".

נוסעי האוטובוסים והסאבוויי אהבו את דבריו; בעלי הרכבים הפרטיים - הרבה פחות. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים