פשוט אין סיבה לשלם יותר על הדלק

חברות הדלק לא יכולות לרחוץ בניקיון כפיהן - צריך היה לצפות מהן לדאוג ללקוחות ולהסביר להם את מה שעבורן הוא סוד גלוי: אין הבדל מעשי בין סוגי הדלקים, אין סיבה לשלם יותר, פשוט חבל על הכסף

גיל מלמד | 1/6/2009 6:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הדבר המכעיס ביותר ב"התחזרות" של חברות הדלק ובהעלאה המשמעותית של מתח הרווחים שלהן, הוא שהוא בא על חשבון האוכלוסייה החלשה ביותר של בעלי רכב בישראל. 

בלעדי: כך מרוויחות חברות הדלק עשרות מיליונים על חשבון השכבות החלשות

בעוד שעשירי המדינה מנכים את עלות הדלק של מכוניות שעולות מאות אלפי שקלים מן ההוצאות העסקיות שלהם, ומאות אלפי משתמשים במכוניות צמודות מתחברים בלי חשבון להתקני התדלוק השונים - בנזין באוקטן 96 משמש את מי שבקושי יכולים להרשות לעצמם להחזיק במכונית נוסעים.

כרגיל, כאשר מישהו צריך להגן על האינטרס של האזרח הקטן - במקרה זה בעל הרכב שאינו מבוסס כלכלית - הוא נופל בין הכיסאות. במשרד התשתיות מאשימים את משרד התחבורה, ואלה מצדם מאשימים את משרד התשתיות.

במבחן התוצאה מאות אלפי בעלי רכב משתמשים כבר שנים לא מעטות בבנזין באוקטן ‭,96‬ למרות שכבר מזמן יכלו לעבור להשתמש בבנזין באוקטן ‭,95‬ ואף אחד לא טורח להסביר להם שכעת זה סתם עולה להם יותר.

מי
שנהנה כלכלית מהעלאת מתח הרווחים הן כמובן חברות הדלק ותחנות התדלוק. אלה יכולות אמנם לטעון שהן גופים עסקיים שפועלים למען בעלי המניות, ושלא משתלם להן למכור בנזין באוקטן 96 במחירים מפוקחים. אבל הן לא יכולות לרחוץ בניקיון כפיהן.

צריך היה לצפות מחברות הדלק לדאוג ללקוחותיהן ולהסביר להם את מה שעבורן הוא סוד גלוי: אין הבדל מעשי בין סוגי הדלקים, אין סיבה לשלם יותר, פשוט חבל על הכסף.

בעוד שלחברות הדלק יש אינטרס כלכלי מובן, את משרדי התחבורה והתשתיות אי-אפשר להבין. צריך היה לצפות שבמשרד התחבורה יפעלו להגנת הצרכן, ימנעו ממנו לשרוף כסף שלא לצורך, ויסבירו לו שאפשר (אם בכלל צריך) להוסיף תוסף אשלגן לדלק באוקטן ‭95 -‬ ממש כמו לדלק באוקטן ‭.96 ‬
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים