הבינלאומי מפחית את עמלת הערוץ הישיר ב-22%

הבנק החליט לצאת במהלך לגיוס לקוחות והפחית את עמלת העו"ש המרכזית. עם זאת, עמלת הערוץ הישיר בבנק תהיה יקרה יותר מבבנקים הגדולים. מבדיקת בנק ישראל שפורסמה ביולי האחרון, עלה כי הבינלאומי הציע את הסל היקר ביותר

מורן רייכמן | 6/10/2011 20:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הבנק הבינלאומי הודיע היום (ה') על הפחתה של 22% בעמלות העו"ש שיגבה מלקוחותיו בגין פעולה ישירה. עמלת פעולה באמצעות פקיד הופחתה בשיעור נמוך של 3%, וכך גם עמלת המינימום על החזקת עו"ש.

בבנק דוחים את ההערכות על כך שהמהלך נעשה לאור המחאה החברתית, וטוענים כי זהו שינוי אסטרטגי של הבנק לקראת 2012, שהחליט לגייס לקוחות חדשים רבים. בסוף יולי פורסם מחקר של בנק ישראל, שהראה כי סל העמלות בבינלאומי הוא היקר ביותר מבין הבנקים הגדולים.

מעתה, תעמוד עמלת פעולה בערוץ הישיר, כגון פעולה באינטרנט או באמצעות הטלפון, על 1.95 שקל בהשוואה ל-2.5 שקלים כיום עמלת פעולה באמצעות פקיד תעמוד מעתה על 6.3 שקלים, בהשוואה ל-6.5 שקלים. עמלת המינימום החודשית אותה משלם הלקוח ללא קשר לכמות הפעולות שביצע תעמוד על 12.6 שקל במקום 13 שקל.

גם לאחר ההפחתה, עמלת הערוץ הישיר בדיסקונט עדיין יקרה מרוב הבנקים, כאשר רק בנק דיסקונט גובה יותר (2 שקלים). לשם השוואה, בנק הפועלים גובה 1.35 שקלים, והלאומי גובה 1.65 שקלים.
 
סמדר ברבר צדיק, מנכ''לית הבינלאומי
סמדר ברבר צדיק, מנכ''לית הבינלאומי יח''צ

תחרות בענף?

יתכן שההפחתה עליה הכריז הבינלאומי, מסמנת את תחילתה של תחרות בין הבנקים על משקי הבית. בתקופה האחרונה, הגבירו הבנקים הקטנים, כגון בנק יהב ובנק ירושלים, את מאמציהם לנגוס בנתחי השוק של הבנקים הגדולים בשוק משקי הבית.

כיום המעבר בין הבנקים של לקוחות פרטיחים הוא מצומצם, ומוערך בכ-5%. יחד עם זאת, עם התפתחות הטכנולוגיה וירידת חשיבותו של סניף הבנק, יתכן כי הבנקים הקטנים יוכלו להוות איום גדול יותר על הבנקים הגדולים.

מהבינלאומי

נמסר כי "המהלך גובש במסגרת תכנית העבודה ל-2012 בה נבחנו תעריפי העמלות והתאמתם לתמהיל ואופי הלקוחות. הבנק בוחן את פעילות הלקוחות, אופיים, וצרכיהם ומקפיד שתמהיל המחירים והתעריפים ייתן לכך מענה הולם. עמלת הערוץ הישיר, עמלת העו"ש הכי מהותית, הופחתה בשיעור של למעלה מ-20% ובמקביל נוקט הבנק בצעדים שמטרתם לעודד שימוש בערוצים הישירים וזאת במטרה לעודד שרות יעיל, זמין, נח ונגיש לטובת ציבור הלקוחות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים