המלחמה על הסל

בלעדי: הרבוע הכחול פותחת שני סניפים חדשים של רשת מגה בול ומורידה את מחירי הירקות. מנגד, שופרסל מתכננת חגיגת הנחות שתימשך 3 ימים. וברשתות מנסים לגייס כמה שיותר לקוחות למועדוני הצרכנות לקראת החגים

נורית קדוש | 19/8/2009 6:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
יום אחרי שפרסמה את דוחותיה הכספיים, הרבוע הכחול מסתערת על הצרכנים בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה.

לרגל פתיחת חנויות חדשות היום, מורידה הרשת את מחירי הירקות בסניפים החדשים. שופרסל לא נשארת חייבת, והיא צפויה לקיים בימים הקרובים חגיגת הנחות שתימשך 3 ימים.
 
קניות בסופר
קניות בסופר יהונתן שאול

ברשתות כבר מסתכלים קדימה לקראת קדחת הקניות בתקופת החגים, ומנסים לייצר הרגלי נאמנות בקרב הלקוחות.

מחיר הירקות - מלפפון, עגבנייה, בצל ותפוח אדמה - יעמוד בסניפים החדשים של רשת מגה בול, של הרבוע הכחול, על שקל לק"ג. המחיר המוזל מותנה בקנייה של 150 שקל ומוגבל ל-3 ק"ג בלבד מכל מוצר. זאת בעוד המחיר הרגיל של ק"ג ירקות במגה בול נע בין 3 ל-6 שק?לים לק"ג.

התגובה של רשת שופרסל לא תאחר לבוא, ובימים הקרובים צפויה הרשת לערוך חגיגת הנחות, שבמסגרתה תציע מוצרים רבים בהנחות משמעותיות.

מהלך זה נועד בטווח הקצר לעורר את השוק ולהניע את הצרכנים להגיע לסניפים. זאת כדי להגביר את המכירות הנמצאות בכל השוק בקיפאון ואף בירידה.
מבליטים מבצעים

בשנתיים האחרונות נוהגת שופרסל לערוך לקראת החגים "ימי לקוחות", שבהם מוזלים מחירי מוצרי הניקיון והטואלטיקה וכלי הבית, המתנות ומכשירי חשמל שונים כמו מסכי טלוויזיה של פיילוט שמשווקת הרשת.

בעבר הוצעו המוצרים ללא מע"מ. ההנחה הצטרפה למחיר הנמוך ממילא של מסכי הטלוויזיה ברשת, והפכה גורם שהניע לקוחות רבים להגיע לסניפים.

במסגרת היערכות הסניפים, מוצרי הניקיון והמוצרים שאינם מוצרי מזון מוצגים באופן בולט בבמות בכניסה לחנות ובנקודות אסטרטגיות, כך שבשיטוט בתוך החנות נחשף הצרכן גם למוצרי המזון המהווים חלק מהקניות לקראת החגים.

במסגרת היערכותה לחג תשיק מגה בול מבצע בעל אופי צרכני, המבוסס על צמצום הקניות בהתאם לכמות שאותה המשפחה צורכת בפועל. "תחשבו על זה, כמה אוכל נזרק לפח, כמה מוצרים בכלל לא נכנסים לארוחה? כל זה מסתכם בעשרות, ולעתים במאות שקלים, שעושים דרכם לפח", כותבים ברבוע הכחול ללקוחותיהם.



"כדי לעצור את דליפת המזומנים הגדולה", מבקשת הרשת מהלקוחות, "להעלות מתכונים לארוחות חג, שהם טעימים, חגיגיים ומתוכננים היטב - כך שמי שעושה אותם לא מוציא כל-כך הרבה מזומנים על הארוחה. אנחנו מאמינים שצרכנות נבונה וקנייה חסכונית לא מסתכמות בהשוואת מחיר הקפה, כי אם בצריכה חכמה. וצריכה חכמה היא לא להעמיס על העגלה מכל הבא ליד כאילו אין מחר".

למשתתפים מציעה הרשת פרסים כמו קניות לשנה במגה בול, או תלושי קנייה בחנויות הרשת בסך אלף שקל. בנוסף, צפויה הרבוע הכחול לשנות בימים הקרובים את רשימת המוצרים המוזלים, המופיעים בשילוט שמעל קו הקופות בסניפי מגה בול.

ההערכות הן כי "שולחן החג", המבצע של מוצרים בעשרה שקלים אותו השיקה בעבר שופרסל ואליו הצטרפה אשתקד הרבוע הכחול, ירד השנה ברבוע הכחול אל מתחת לעשרת השקלים. מוצרים כמו שמן, שתייה, שוקולד ועוד יוצעו ככל הנראה ב-8-7 שקלים ליחידה.

משנים אסטרטגיה

הרבוע הכחול צפויה גם להכניס חלק ממבצעי הרשת לפורמט המגה בול, המאופיין במחירים נמוכים כל השנה ללא מבצעים מיוחדים. זאת בשונה מהאסטרטגיה של שופרסל, שנמנעת לערוך מחירים ברשת שופרסל דיל, ומבססת אותה כזולה ביותר לאורך כל השנה ללא מבצעים.

בעקבות השקת מועדון הלקוחות החדש של הרבוע הכחול, צפוי חלק מהס מאבק בין הרשתות להתבסס על יתרוס נות כרטיסי המועדון שלהן.

עם השקתו הצהיר נשיא קבוצת אלון, דודי ויסמן, כי "עם השקת כרטיס הזיהוי החדש יהפוך מועדון הלקוחות למוביל בישראל בהטבות, בהנחות ובחיסכון בכל ממשקי הצריכה בישראל".

ברבוע הכחול צפויים לתעל את פלטפורמת החג כדי לקדם את מועדון הלקוחות, ולצקת בו תוכן שיעודד את הצרכנים להצטרף אליו.

מגייסים חברים

במסגרת המועדון מציעה הרשת לצרכנים שיצטרפו 5% הנחה על המותג הפרטי מגה, 15% הנחה על מחלקה נבחרת המשתנה מדי חודש בכל רשתות מגה, 10% הנחה באלונית, הנחה של 25 אגורות לליטר בנזין מהמחיר המלא והנחה של 3.80 שקלים לליטר סולר מהמחיר המלא.

בנוסף, הכרטיס יעניק למחזיקיו הטבה בלעדית ראשונה של הנחה בשיעור 6%-10% על 40 מוצרים מובילים הנצרכים בכל סל.

לדוגמה: אורז, קורנפלקס, שוקו לשתייה, גבינה לבנה, שניצל עוף, אבקת כביסה, בשר טחון, מרכך כביסה ועוד.

בקניית כל אחד מהם ייטען הכרטיס בזיכוי של שני שקלים, וניתן לקנות עד 3 מוצרים זהים ביום. ברבוע הכחול צפויים להבליט את ההנחות הללו בסניפים ולקדם החתמת לקוחות רבים ככל הניתן על הצטרפות למועדון.

כדי להתמודד עם מהלך זה, שופרסל צפויה להעמיק את ההנחות לחברי מועדון "שופרסל" לקראת החג. הרשת צפויה להמשיך לנסות לצרף צרכנים חדשים לכרטיס האשראי שלה, ולכן ניתן להעריך כי גם בזירה זו תעמיק את ההנחות כדי לעודד הצטרפות.

כל זאת, בין היתר, גם כמענה להצעתה של הרבוע הכחול ללקוחות להצטרף למועדון באמצעות כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, אשר יקנה להם מעבר להנחות המועדון ולהטבות נוספות כמו פטור מדמי ניהול בשנה הראשונה ומתנת הצטרפות של 100 שקל בקנייה מעל 300 שקל באחד מסניפי רשת מגה בעיר, או שובר המקנה 10% הנחה מערך קנייה אחת בסכום של עד 1,200 שקל בסניפי מגה ומגה בול.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים